تقابل فلسطینیان با یورش نظامیان صهیونیست/ پاسگاه نظامی اسراییل به آتش کشیده شد

تقابل فلسطینیان با یورش نظامیان صهیونیست/ پاسگاه نظامی اسراییل به آتش کشیده شد
شنبه 21 خرداد 1401 - 15:31

مناطق مختلف کرانه باختری در ۲۴ ساعت اخیر صحنه درگیری‌ بین فلسطینیان و نظامیان صهیونیست بود. نظامیان صهیونیست به خانه‌های فلسطینیان یورش برده و یک کودک ۱۳ ساله‌ را زخمی کردند و در مقابل، جوانان فلسطینی یک پاسگاه نظامی رژیم صهیونیستی را به آتش کشیدند.

العالم ـ فلسطین اشغالی

پایگاه اطلاع رسانی فلسطین گزارش داد، جوانان فلسطینی سحرگاه امروز یک پاسگاه نظامی صهیونیست‌ها را در شهرک «حواره» در جنوب شهر نابلس در کرانه باختری رود اردن به آتش کشیدند. تصاویر ویدئویی از این حادثه حاکی از درگیری بین جوانان و نیروهای اشغالگر بود.

جوانان فلسطینی در این شهرک بار دیگر پرچم‌های فلسطین را که توسط شهرک نشینان و نظامیان صهیونیست از تیرهای برق پایین آورده شده بودند، به اهتزاز درآوردند.

در همین حال، نظامیان صهیونیست پست‌های ایست و بازرسی در شهرک های «بیت فوریک» و «بیت دجن» در شرق شهر نابلس را بستند.

این درحالی است که در درگیری بین فلسطینی ها و نظامیان صهیونیست در اردوگاه «العروب» در شمال شهر الخلیل، یک کودک ۱۳ ساله فلسطینی بر اثر اصابت ترکش گلوله نظامیان صهیونیست زخمی شد.

گزارش‌ها حاکی است که نظامیان صهیونیست در جریان درگیری با جوانان فلسطینی که با کوکتل مولوتوف یک برج نظامی رژیم صهیونیستی در ورودی اردوگاه العروب را هدف قرار دادند، از گلوله‌های واقعی استفاده کردند.

درگیری‌ها در کرانه باختری تا روستای «نعلین» نیز کشیده شد.

به گفته منابع محلی، در درگیری‌ها در ورودی این روستا، جوانان فلسطینی به سمت اشغالگران مواد آتش زا و سنگ پرتاب کردند که در مقابل، نظامیان صهیونیست نیز با شلیک گازهای اشک آور و گلوله‌های فلزی، به خانه‌های تعدادی از شهروندان فلسطینی هجوم بردند.

در شهر بیت المقدس نیز پس از نیمه شب، جوانان فلسطینی گروهی از شهرک نشینان صهیونیست را که در ناحیه «باب العامود» حضور داشتند، مجبور به ترک محل کردند.

گزارشها حاکی است که نظامیان صهیونیست همچنین به شهرک «نحالین» در جنوبی غربی شهر «بیت لحم» یورش بردند.

صهیونیست‌ها همچنین در شرق شهر «طولکرم» یک اتوبوس مسافربری را در ایست و بازرسی «عناب» متوقف و مسافران آن را بازداشت کردند.

در غرب شهر «جنین» هم اشغالگران ده‌ها کارگر را در نزدیکی دیوار حائل نژادپرستانه تعقیب کردند. آنها همچنین به روستاهای «الجلمه»، «عرانة»، «عانین»، «الطیبه» که در مجاورت این دیوار واقع شده‌اند، یورش بردند و به سمت کارگرانی که قصد داشتند وارد محل کارشان شوند، بمب‌های صوتی و گازی شلیک کردند.

همچنین به گفته منابع محلی، محله «الجابریات» در شهر جنین هم صحنه یورش صهیونیست‌ها بود. نظامیان رژیم صهیونیستی چندین ایست و بازرسی نظامی سیار را در مجاورت «جبع»، «عرابه » و «قباطیه» ایجاد و حضور نظامی خود را در سراسر منطقه جنین شدت بخشیدند.

پربیننده ترین خبرها