فرانسه حضور نظامی خود را در آسیا و اقیانوسیه تقویت می‌کند

فرانسه حضور نظامی خود را در آسیا و اقیانوسیه تقویت می‌کند
شنبه 21 خرداد 1401 - 18:48

 وزیر نیروهای مسلح فرانسه از تصمیم این کشور برای تقویت نیروهای نظامی خود که در آسیا و اقیانوسیه مستقر شده‌اند، خبر داد.

العالم ـ اروپا

بنابر گزارش روزنامه لو فیگارو، سباستین لکورنو (Sébastien Lecornu) روز شنبه در نشست دفاع و امنیت در آسیا و اقیانوسیه که در سنگاپور برگزار شد، نسبت به تحقق این امر با وجود درگیری‌ها در اوکراین، به شرکای فرانسه در منطقه اطمینان داد.

وی اضافه کرد: نگرانی‌هایی شرکای ما مبنی بر عقب نشینی جمهوری فرانسه از تعهدات خود در اقیانوس هند و اقیانوس آرام در صورت انحراف بحران اوکراین به دیگر نقاط بی اساس است.

لکرونو در تشریح ماموریت‌های نظارتی و حاکمیتی فرانسه در این منطقه، اظهار داشت: سال آینده تا ۲۰۲۵، فرانسه با استقرار دائمی ۶ قایق گشتی اقیانوسی جدید، از جمله در سالجاری با استقرار ۲ قایق در اقیانوس آرام یکی در کالدونیای جدید و دیگری در پلی‌نزی، به تقویت و نوسازی توانایی‌های خود در این حوزه ادامه می‌دهد.

وی اضافه کرد: علاوه بر ظرفیت‌های مدرن، از آنجایی که چهار قایق گشتی موجود با مدل‌های جدید جایگزین می‌شوند، بنابراین فرانسه تا سال ۲۰۲۵ میلادی ۲ قایق گشتی دیگر در منطقه خواهد داشت.

لکرونو ادامه داد: در همین چارچوب پنج فروند هواپیمای شناسایی فالکون اقیانوس آرام با پنج مدل جدید و مدرن‌تر جایگزین می‌شود.

وزیر نیروهای مسلح فرانسه گفت: امسال یک ماموریت حاکمیتی در اقیانوس آرام تحت عنوان "Pégase ۲۲" نیز با استقرار ترکیبی هواپیماهای ترابری نظامی رافال و A۴۰۰ M برنامه‌ریزی شده است.

وی با بیان اینکه نیروهای فرانسوی به شرکت در رزمایش‌های چندجانبه ادامه داده و برخی را سازماندهی می‌کنند، مدعی شد که این راهبرد برای نشان دادن دلبستگی این کشور به ثبات در منطقه آسیا و اقیانوسیه است.

لکرونو اضافه کرد: راهبرد فرانسه در منطقه علیه هیچ دولتی نیست و از ترتیبات دفاعی چندجانبه حمایت می‌کند.

وی اضافه کرد که رانسه از این طریق می‌خواهد به سازمان دفاعی ملحق شود که کشورهای اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا (ASEAN) و هشت قدرت اصلی منطقه از جمله چین و ایالات متحده را گرد هم می‌آورد.

بر اساس گزارش لو فیگارو، سال گذشته میلادی فرانسه راهبردش برای تثبیت خود در منطقه آسیا - اقیانوسیه را با فسخ قرارداد بزرگ استرالیا برای خرید زیردریایی‌های فرانسوی و اعلام اتحاد راهبردی بین این کشور، ایالات متحده و بریتانیا متزلزل دید.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها