حماس: مقابله با دهشت افکنی رژیم صهیونیستی ضروری است

حماس: مقابله با دهشت افکنی رژیم صهیونیستی ضروری است
شنبه 21 خرداد 1401 - 18:54

سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) حمله رژیم صهیونیستی به فرودگاه بین المللی دمشق را محکوم و تاکید کرد که مقابله با دهشت افکنی این رژیم ضروری است.

العالم ـ فلسطین اشغالی

بنابر گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، جهاد طه سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس)، روز شنبه در بیانیه ای کوتاه اعلام کرد که این تجاوز بار دیگر خطر این رژیم برای منافع امت عربی و اسلامی را یادآور می شود و بر ضرورت مقابله با طغیانگری و دهشت افکنی آن در منطقه تاکید می کند.

رژیم صهیونیستی بامداد جمعه با چند موشک به فرودگاه بین المللی دمشق حمله و آن را از مدار خارج کرد.

وزارت حمل و نقل سوریه روز جمعه در اطلاعیه ای از توقف همه پروازهای فرودگاه بین المللی دمشق به خاطر از کار افتادن برخی تجهیزات فنی خبر داد.

در اطلاعیه وزارت حمل و نقل آمده بود که پس از رفع مشکل این تجهیزات و فراهم شدن شرایط برای انجام فعالیت ایمن فرودگاه، زمان دقیق پروازها اعلام می شود.
شرکت هواپیمایی اجنحة الشام هم اعلام کرد تمام پروازهای این شرکت به فرودگاه بین المللی حلب منتقل شده است.

وزارت حمل و نقل سوریه در دومین بیانیه خود شامگاه جمعه اعلام کرد که دشمن صهیونیستی بامداد جمعه زیرساخت های فرودگاه دمشق را هدف قرارداده است و باندهای پرواز از مدار خارج شده است.

در این بیانیه آمده است: باندهای فرود در چند نقطه دچار آسیب جدی شده است و چراغ های باند و سالن شماره ۲ فرودگاه نیز آسیب دیده و براین اساس عملیات پروازی تا اطلاع بعدی متوقف شده است.

وزارت حمل و نقل سوریه اضافه کرد: نیروهای سازمان هواپیمایی و شرکت های داخلی درحال برطرف کردن آثار حمله و اصلاح خسارت های سنگین وارد شده به فرودگاه هستند.

رژیم صهیونیستی ساعت ۴ بامداد روزجمعه با موشک از سمت جولان اشغالی سوریه، نقاطی از جنوب شهر دمشق را هدف قرار داد.

یک منبع نظامی در گفت و گو با خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) اعلام کرد که پدافند هوایی با موشک‌های متجاوز مقابله و اکثر آنها را ساقط کرد و این تجاوز منجر به مجروح شدن یک غیرنظامی و خسارات مادی شد.

این تجاوزات هوایی رژیم صهیونیستی در حالی است که دولت سوریه بارها با ارسال نامه به سازمان ملل متحد این حملات را محکوم و خواستار توقف آن شده است.

رژیم صهیونیستی در سال‌های اخیر بارها به دمشق و مناطق مختلف سوریه حمله هوایی کرده که با رهگیری به موقع پدافند هوایی در بیشتر مواقع این حملات دفع شده است.

پربیننده ترین خبرها