آمریکا الزام آزمایش منفی کرونا را برای پروازهای خارجی لغو می‌کند

آمریکا الزام آزمایش منفی کرونا را برای پروازهای خارجی لغو می‌کند
شنبه 21 خرداد 1401 - 20:56

ایالات متحده آمریکا الزام داشتن آزمایش منفی کرونا را برای مسافران پروازهای خارجی متقاضی ورود به این کشور لغو می کند.

العالم ـ آمریکا

این شرط از ۱۷ ماه پیش تاکنون برای مسافرانی که با پروازهای خارجی قصد ورود به خاک آمریکا را داشتند اجرا می شد و در پی لابی فشرده شرکت های هواپیمایی لغو خواهد شد.

"روشل والنسکی" مدیر مرکز پیشگیری و کنترل از بیماری های آمریکا، دستور العملی چهار صفحه ای برای لغو این الزام صادر کرد و گفت که داشتن آزمایش منفی کرونا از بامداد یکشنبه غیرضروری می شود.

این الزام یکی از آخرین شروط اصلی کرونایی برای سفر به آمریکا بود. لغو آن همزمان با شروع فصل سفرهای تابستانی و آمادگی شرکت های هواپیمایی برای افزایش بی سابقه تقاضا انجام می شود.

شرکت های هواپیمایی اعلام کرده اند که بسیاری از آمریکایی ها به دلیل نگرانی از مثبت بودن آزمایش کرونای آنها و سرگردانی در خارج از کشور علاقه ای به سفر خارجی نداشته اند.

"خاویر بسرا" وزیر بهداشت و خدمات انسانی آمریکا گفت که تصمیم مرکز پیشگیری و کنترل از بیماری های آمریکا بر اساس علم و داده های موجود گرفته شده است و گفت که در صورت نیاز مجدد، این نهاد در بازگرداندن الزامات آزمایش کرونای قبل از سفر تردید نخواهد کرد.

این مقام افزود که مرکز پیشگیری و کنترل از بیماری‌های آمریکا پس از ۹۰ روز این تصمیم خود را بار دیگر ارزیابی خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، آمریکا از ژانویه ۲۰۲۱ مسافران هوایی بین المللی را که قصد ورود به آمریکا داشتند، ملزم به ارائه آزمایش منفی کرونا قبل از سوار شدن به هواپیما کرده بود.

در ماه دسامبر مرکز پیشگیری و کنترل از بیماری های آمریکا این شرایط را سخت تر و اعلام کرد که مسافران به جای ۳ روز باید یک روز قبل از پرواز خود به آمریکا جواب منفی کرونا را ارائه دهند.

با این حال داشتن آزمایش منفی کرونا برای سفرهای زمینی به آمریکا الزامی نبوده است.

پربیننده ترین خبرها