مقام کاخ سفید: آمریکا در مقابل موج جدید کووید-۱۹ بشدت آسیب پذیر است

مقام کاخ سفید: آمریکا در مقابل موج جدید کووید-۱۹ بشدت آسیب پذیر است
شنبه 24 ارديبهشت 1401 - 14:25

هماهنگ کننده کاخ سفید در واکنش به همه گیری کووید-۱۹ هشدار داد اگر کنگره بسرعت بودجه جدیدی را برای واکسن و درمان کرونا تصویب نکند، آمریکا به شکل فزاینده در پاییز و زمستان امسال در مقابل این بیماری آسیب پذیر خواهد بود.

العالم - آمریکا

واشنگتن تایمز نوشت: آشیشا جا (Ashisha Jha) در مصاحبه با خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت ایمنی آمریکایی ها در مقابل این ویروس کاهش یافته است و ویروس نیز خود را با مسری بودن بیشتر تطبیق می دهد و به دوزهای تقویتی واکنس نیاز هست.

هشدار این مقام هماهنگ کننده در حالی مطرح شده که کاخ سفید گفته ممکن است در اواخر امسال شمار مبتلاها به ۱۰۰ میلیون نفر برسد و جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا دستور داده پرچم ها به دلیل جان باختن یک میلیون نفر به حال نیمه برافراشته در آید.

مقام کاخ سفید پیش‌بینی کرد که نسل بعدی واکسن‌ها، که احتمالاً سویه رایج اومیکرون را هدف قرار می‌دهند، درجه بسیار بسیار بالاتری از ایمنی را در برابر ویروسی که در پاییز و زمستان با آن مواجه خواهیم شد، ارائه می‌کنند. با این حال، هشدار داد که اگر کنگره در چند هفته آینده اقدامی نکند، آمریکا با خطر از دست دادن جایگاه خود دربین دیگر کشورها قرار خواهد گرفت.

اظهارات وی پس از آن بیان شد که جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا و آشیشا جا در دومین نشست جهانی واکسیناسیون کووید-۱۹ سخنرانی و تاکید کردند جامعه بین المللی در مقابله با این بیماری به اقداماتی که تاکنون انجام داده است، راضی نباشد.

بایدن در ماه مارس ۲۲.۵ میلیارد دلار بودجه اضطراری برای پاسخ به ویروس را درخواست کرد، اما این پول، اختلافات در کنگره و در بحبوحه کشمکش ها بر سر محدودیت های مهاجران در دوران همه گیری در مرز آمریکا- مکزیک متوقف شده است.

سازمان غذا و دارو در آمریکا قرار است در ماه ژوئن برای تعیین سویه‌های خاص ویروسی که واکسن‌های پاییزی هدف قرار می‌دهند، تشکیل جلسه دهد و به گفته هماهنگ کننده ارشد کاخ سفید تولید این واکسن ها دو تا سه ماه طول می‌کشد. در حال حاضر بودجه فدرال برای سفارش‌های جدید واکسن‌ها در آمریکا تمام شده است.

ایرنا

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها