صنعاء: صبرمان مقابل دزدی نفت و گاز یمن طولانی نیست

صنعاء: صبرمان مقابل دزدی نفت و گاز یمن طولانی نیست
يکشنبه 22 خرداد 1401 - 08:44

مشاور شورای عالی سیاسی یمن ضمن اعلام اینکه صبر صنعاء در قبال سرقت نفت و گاز یمن طولانی نخواهد بود، اعلام کرد، شرکت‌ها و کشتی‌هایی که در این موضوع دست دارند، هدف گرفته می‌شوند.

العالم - یمن

«محمد طاهر انعم» مشاور شورای عالی سیاسی یمن در توییتی نوشت، طولی نخواهد کشید که صبر صنعاء در قبال سوءاستفاده طرف مقابل از آتش‌بس موقت و نیز ادامه سرقت نفت و گاز یمن توسط سعودی‌ و امارات تمام خواهد شد.

وی ضمن اعلام اینکه این سرقت از طریق کشتی‌ها در سواحل «شبوه» و شرکت‌هایی در مرزهای «حضرموت» و «الجوف» با عربستان سعودی انجام می‌شود، هشدار داد «شرکت‌ها، کشتی‌ها و سایت‌های نفت و گازشان هدف قرار گرفته می‌شوند».

«عبدالعزیر بن حبتور» نخست وزیر دولت نجات ملی یمن نیز دیروز (شنبه) گفت، کشورهای عربستان سعودی و امارات عربی متحده به هر نحوی قصد دارند که حضور خود را در یمن طولانی کنند تا بتوانند منابع و امکانات این کشور را غارت کنند.

وی تأکید کرد که امارات و عربستان همچنین با سوء استفاده از جزایر و سواحل یمن، از آن در راستای منابع آمریکایی‌ها، صهیونیست‌ها و انگلیسی‌ها استفاده می‌کنند.

این مقام یمنی خاطر نشان کرد، یمن با پرونده مبارزاتی و تاریخ خود که مبتنی بر مقاومت در برابر متجاوزان و اشغالگران است، می‌تواند اشغالگران نوین را اخراج و امنیت، حاکمیت و تمامیت ارضی خود را تضمین کند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها