اتحادیه کارگری تونس، حرکت ارتش علیه خود را تکذیب کرد

اتحادیه کارگری تونس، حرکت ارتش علیه خود را تکذیب کرد
يکشنبه 22 خرداد 1401 - 11:39

اتحادیه عمومی کارگری تونس، بزرگترین سازمان سندیکایی این کشور، اقدام ارتش علیه خود را تکذیب و درعین حال بر بی طرفی نهادهای نظامی، امنیتی و قضایی تاکید کرد.

العالم - تونس

نورالدین الطبوبی دبیرکل اتحادیه کارگری تونس در جمع کارگران در کاخ کنفرانس پایتخت، مطالب رسانه ها درباره قصد ارتش برای اجرای دستورات قیس سعید رئیس جمهور و فرماندهی عالی کل قوا برای بستن مقرهای اتحادیه و حصر خانگی رهبران سندیکا را تکذیب کرد.

ارتش از اقدام رئیس جمهور برای تعلیق پارلمان و اعلام اقدامات استثنایی در 25 ژوئیه 021 2 حمایت کرده بود.

الطبوبی گفت: "امنیت ملی تونس خط قرمز است. ارتش با ما تماسی نداشت. ارتش جمهوری خواه و حافظ وطن است."

این اتحادیه از شرکت در گفتگوی ملی که "سعید " رئیس جمهور به عنوان مقدمه ای برای ارائه قانون اساسی جدید به همه پرسی دعوت کرده بود، خودداری کرد و موضع خود را با عدم حضور برای "مشارکت" در گفتگو و غلبه گرایش فردی رئیس جمهوردر تعیین نتایج از پیش تعیین شده ، را توجیه کرد.

گفتنی است روابط ریاست جمهوری با اتحادیه که داری نفوذ سنتی در کشور است دچار رخوت شده و پیش ازاین نیز گفت و گوی ملی احزاب سیاسی را در بحران سال 2013 با موفقیت پیش برد.

الطبوبی در سخنرانی خود از اقدام رئیس جمهور برای برکناری ده ها قاضی و تسلط بر نهادهای دولتی از طریق گسترش اختیارات قوه مجریه از زمان اعلام تدابیر استثنایی انتقاد کرد.

طبوبی گفت: "هیچ استبدادی وجود ندارد و هیچ کس به هر حال دست روی قوه قضاییه نمی گذارد. ما می خواهیم قوه قضاییه مستقل باشد. ما امنیت جمهوری را برای مردم تونس و دولت می خواهیم، ​​نه برای افراد و نه وارد درگیرهای سیاسی می شویم.

اتحادیه کارگری همچنین به برنامه‌های دولت برای اجرای بسته اصلاحات درخواستی صندوق بین‌المللی پول، از جمله بازنگری در یارانه‌های دولتی، بسته دستمزدها، اصلاح مؤسسات دولتی و کاهش تعداد کارمندان در بخش دولتی اعتراض دارد

این اتحادیه 16 ژوئن اعتصاب عمومی را در بخش عمومی اعلام کرده بود

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها