حماس: حمله اسرائیل به سوریه به‌خاطر شکست در عادی سازی روابط با دمشق است

حماس: حمله اسرائیل به سوریه به‌خاطر شکست در عادی سازی روابط با دمشق است
دوشنبه 23 خرداد 1401 - 01:36

رییس دفتر روابط حماس با کشورهای عربی و اسلامی گفت که حمله رژیم صهیونیستی به سوریه به این دلیل است که تل آویو نتوانست دمشق را به خیل سازشکازان روابط با خود سوق دهد.

العالم - فلسطین اشغالی

"خلیل الحیه" که با شبکه الاقصی سخن می گفت، حمله اخیر رژیم صهیونیستی به سوریه را بشدت محکوم و ابراز امیدواری کرد که سوریه نقش پیشتازانه خود در منطقه را بازجوید.

منابع رسمی سوریه جمعه هفته گذشته گزارش دادند که پدافند هوایی ارتش این کشور حملات موشکی رژیم صهیونیستی به جنوب دمشق را دفع کرده است. خبرگزاری رسمی سوریه "سانا" از حمله رژیم صهیونیستی به برخی نقاط جنوب شهر دمشق و مقابله پدافند هوایی این کشور با موشک‌های شلیک شده به این منطقه خبر داد.

وی رابطه حماس و ترکیه را خوب توصیف کرد و افزود که این گروه به قوانین ترکیه احترام می گذارد و روابط آنها بر احترام و منافع متقابل استوار است.

الحیه در بخش دیگری از سخنانش رژیم صهیونیستی را خطری برای کل منطقه دانست و تصریح کرد که رژیم نامشروع اسرائیل از عادی سازی روابط برای تشدید احداث شهرک‌سازی، یهودی سازی و تعدی به ملت فلسطین بهره‌برداری می‌کند.

الحیه خطاب به سازشکاران عرب گفت که رژیم اشغالگر قدس امنیت و ثبات منطقه را تهدید می‌کند، به همین دلیل برای انتخاب آن به عنوان متحد مناسب نیست.

این مقام حماس اضافه کرد: حکومت صهیونیست‌ها به علت تزلزل و بحران‌های داخلی اقدام به تشدید تعدی به فلسطین و دیگر مناطق میکنند، آنها همچنین برای (فرار از این معضلات) شهرک‌سازی و یهودی سازی در قدس را افزایش دادند.

رییس دفتر روابط حماس با کشورهای عربی و اسلامی خواست که امت اسلامی از تمام ابزارها برای دفاع از قدس و انزوای رژیم اشغالگر استفاده کنند.

الحیه تاکید کرد که حماس گزینه مقاومت را برگزیده و به افزایش توان و قدرت ملی و دفاعی خود ادامه می‌دهد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها