افشای پاسخ لبنان به پیشنهاد آمریکا در خصوص مذاکرات ترسیم مرزی

افشای پاسخ لبنان به پیشنهاد آمریکا در خصوص مذاکرات ترسیم مرزی
سه شنبه 24 خرداد 1401 - 15:46

لبنان پاسخ خود به پیشنهاد آمریکا در خصوص مذاکرات ترسیم مرزی را به فرستاده این کشور ارائه کرد.

العالم - لبنان

«آموس هوچشتاین» فرستاده آمریکا در مذاکرات ترسیم مرزی لبنان و رژیم صهیونیستی که به منظور حل تنش‌های اخیر وارد لبنان شده با مقامات مختلف این کشور از جمله «میشل عون» دیدار کرد.

بر اساس گزارش «النشره»، عون در این دیدار ضمن تأکید بر حقوق حاکمیتی لبنان، پاسخ رسمی بیروت به پیشنهاد آمریکا برای مذاکرات ترسیم مرزی - که چند ماه پیش ارائه شد- را داده و این پاسخ شفاهی بوده است.

در ادامه این گزارش آمده، میشل عون درخواست که با توجه به سرعت تحولات، پاسخ به خواست بیروت سریع باشد. هوچشتاین به فلسطین اشغالی خواهد رفت و نهایتا دو هفته دیگر به لبنان باز می‌گردد.

شبکه«الجزیره» در گزارشی در همین باره مدعی شد، لبنان در پاسخ به پیشنهادآمریکا خواستار ازسرگیری مذاکرات فنی غیرمستقیم با رژیم اسرائیل در مذاکرات ترسیم مرزی شده است.

در ادامه این گزارش آمده، لبنان همچنین گفته، استخراج گاز و نفت از میدان گازی-نفتی «کاریش» باید تا پایان مذاکرات متوقف شود.

الجزیره افزود، پاسخ لبنان هیچ ادعایی در خصوص «خط ۲۹» که میدان کاریش در آن قرار دارد را شامل نمی‌شود. لبنان خواستار دسترسی به «خط ۲۳» و میدان نفتی «قانا» در منطقه مورد منازعه شده است.

قانا مقابل کاریش؟

وب‌سایت «عرب ۴۸» در گزارشی در همین باره که امروز (سه شنبه) پیش از دیدار عون و هوچشتاین منتشر شد، مدعی شد، عون به فرستاده آمریکا پیشنهاد خواهد داد که لبنان حاضر است در مقابل تسلط کامل به میدان قانا-که بخشی از آن به عمق منطقه مورد منازعه کشیده شده، میدان کاریش را در اختیار اسرائیل بگذارد.

از اکتبر سال ۲۰۲۰ مذاکرات فنی میان رژیم صهیونیستی و لبنان برای حل اختلافات مرزی دریایی با میانجی‌گری آمریکا آغاز شد. در ماه می گذشته لبنان به خاطر محاسبات اشتباهاتی پیشین، منطقه مورد منازعه را از خط ۲۳ به خط ۲۹ تغییر داد و این منطقه مورد مناقشه به ۱۴۰۰ کیلومتر رسید.

فارس

پربیننده ترین خبرها