تلاش تل‌آویو برای افزایش شهرک‌سازی در آستانه سفر بایدن

تلاش تل‌آویو برای افزایش شهرک‌سازی در آستانه سفر بایدن
سه شنبه 24 خرداد 1401 - 20:09

وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد که نخست وزیر رژیم موقت صهیونیستی از سفر قریب‌الوقوع رئیس جمهور آمریکا به منطقه برای افزایش شهرک‌سازی بهره می‌برد.

العالم - فلسطین اشغالی

وزارت خارجه فلسطین اعلام کرد که «نفتالی بنت» نخست وزیر رژیم صهیونیستی از سفر قریب‌الوقوع «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا به منطقه برای افزایش شهرک‌سازی به ویژه در قدس و تحمیل واقعیت‌های ساختگی تلاش می‌کند.

در بیانیه وزارت خارجه فلسطین آمده است که کابینه رژیم صهیونیستی به ریاست بنت مسئولیت کامل و مستقیم تجاوزات و جنایت‌های پی‌ در پی علیه قدس اشغالی را بر عهده دارد.

بنابر گزارش شبکه النشره، در این بیانیه آمده است که وزارت خارجه فلسطین به حوادث قدس، شهروندان و اماکن مقدس آن اهتمام زیادی دارد و با همکاری اردن، این قضیه را در اولویت برنامه‌های خود در سطح بین‌المللی، دوجانبه، چندجانبه و تحرکات سیاسی و دیپلماتیک قرار داده است تا جبهه گسترده بین‌المللی در مخالفت با اشغالگری و حوادث قدس ایجاد شود.

«کارین ژان-پی‌یِر» سخنگوی کاخ سفید بامداد سه‌شنبه گفت هنوز در حال برنامه‌ریزی برای سفر بایدن به منطقه غرب آسیا از جمله عربستان سعودی و فلسطین اشغالی است.

به نوشته رسانه‌های آمریکایی، ژان-پی‌یر طی نشست خبری در کاخ سفید توضیح داد: «ما همچنان به برنامه‌ریزی برای سفر بایدن به اسرائیل و عربستان سعودی ادامه می‌دهیم که فرصتی برای وی جهت تعامل با سران منطقه خواهد بود».

فارس

پربیننده ترین خبرها