رزمایش مشترک عربستان و عراق

رزمایش مشترک عربستان و عراق
چهارشنبه 25 خرداد 1401 - 13:28

رسانه‌های مختلف اعلام کردند که رزمایش نیروهای زمینی سعودی و عراق در شمال عربستان آغاز شد.

العالم-عراق

منابع خبری از آغاز رزمایش مشترک نیروهای زمینی سعودی و عراق در شمال عربستان خبر دادند.

خبرگزاری رسمی عربستان اعلام کرد: رزمایش مشترک نیروهای زمینی عراق و عربستان تحت عنوان «برادران عرب» در مرکز آموزشی «خالد بن سلمان» مرکز فرماندهی منطقه شمالی عربستان در حال برگزاری است و به مدت 9 روز ادامه دارد.

خبرگزاری رسمی عربستان تأکید کرد: این رزمایش به شرکت‌کنندگان این امکان را می‌دهد تا با انواع سیستم‌های فرماندهی و کنترل مقابله کنند.

همچنین این رزمایش روش‌های مداخله سریع را برای مقابله با حوادث برنامه‌ریزی شده آموزش می‌دهد.

سرلشکر «صالح بن احمد الزهرانی» فرمانده منطقه شمالی ارتش عربستان سعودی تاکید کرد که هدف از این رزمایش تقویت همکاری‌ها و تبادل تجربیات نظامی بین دو کشور است.

الزهرانی افزود: این مانورها در چارچوب برنامه آموزشی برنامه ریزی شده نیروهای مسلح عربستان با نیروهای کشور عراق و با هدف ارتقای سطح آمادگی رزمی و تبادل مهارت و تجربیات موفق نظامی انجام می‌شود.

اخیرا نیز رزمایش مشترک هوایی عربستان سعودی و مصر با عنوان «فیصل-12» در منطقه تبوک به پایان رسید.

همچنین نیروهای دفاعی عربستان سعودی و فرانسه رزمایش نظامی مشترکی را در شمال غربی این کشور از پنجشنبه گذشته آغاز کرده‌اند. رزمایش مشترک نیروهای سعودی و فرانسوی «سانتول-2» نام دارد و با هدف بالا بردن آمادگی رزمی نیروهای دو کشور و کسب تجارب بیشتر در حال برگزاری است.

عربستان سعودی و کشورهای ساحلی دریای سرخ از جمله جیبوتی، مصر، اردن، سومالی، سودان و یمن اوایل ماه ژوئن رزمایش نظامی مشترکی را به پایان رساندند.

نیروی هوایی عربستان سعودی همچنین اواخر ماه گذشته با جت‌های «اف-15» خود در رزمایشی با جنگنده‌های «اف-16» و «اف-18» آمریکا مشارکت کرد.

فارس

پربیننده ترین خبرها