حکم دادگاه فرمایشی رفیق حریری صادر شد

حکم دادگاه فرمایشی رفیق حریری صادر شد
پنج‌شنبه 26 خرداد 1401 - 19:23

خبرگزاری فرانسه از صدور حکم حبس ابد برای «حسن حبیب مرحی - Hassan Habib Merhi» و «حسین حسن اونیسی - Hussein Hassan Oneissi» دو عضو حزب الله در دادگاه لاهه به ادعای اتهام نقش داشتن در ترور «رفیق حریری» نخست وزیر سابق این کشور در سال ۲۰۰۵ خبر داد.

العالم ـ لبنان

بنابر گزارش امروز (پنجشنبه) خبرگزاری فرانسه، قضات تجدید نظر این دو نفر را که پیشتر قاضی دادگاه بین المللی ویژه رسیدگی به ترور رفیق الحریری نخست وزیر اسبق لبنان اعلام کرده بود، هیچ دلیلی دال بر اینکه رهبران حزب الله و مقامات سوریه در این ترور دست داشته اند، وجود ندارد، به صورت غیابی محکوم کرد.
«ایوانا هردلیکووا- Ivana Hrdlickova» قاضی ارشد دادگاه لاهه در هنگام صدور حکم گفت که این حمله نه تنها قربانیان مستقیم داشت که عموما مردم لبنان را به وحشت انداخت.
حریری در ۱۴ فوریه ۲۰۰۵ توسط افراد ناشناس ترور شد. بر اثر این حادثه سازمان ملل تحقیقاتی پیرامون قتل او را با عنوان دادگاه ویژه لبنان آغاز کرد.

به گزارش ایرنا، پیشتر و در مرداد سال 1399 خورشیدی، قاضی دادگاه بین المللی ویژه رسیدگی به ترور رفیق الحریری نخست وزیر اسبق لبنان اعلام کرد که هیچ دلیلی دال بر اینکه رهبران حزب الله و مقامات سوریه در این ترور دست داشته اند، وجود ندارد.

سعد حریری که در آن روز در دادگاه اعلام رای حضور داشت گفت که عدالت باید صرفنظر از هزینه ها و پیامدهای آن رعایت شود.

دادگاه مذکور (وابسته به سازمان ملل) اولین دادگاه بین‌المللی است که برای رسیدگی به جنایت‌های تروریستی تشکیل شده و دست‌کم ۶۰۰ میلیون دلار از زمان شروع کار در سال ۲۰۰۹ تاکنون هزینه داشته است.

پربیننده ترین خبرها