معلمان معترض به حقوق و شرایط کار امروز به خیابان‌های لندن می‌آیند

معلمان معترض به حقوق و شرایط کار امروز به خیابان‌های لندن می‌آیند
شنبه 28 خرداد 1401 - 09:58

اقدام امروز معلمان، بزرگترین اعتراض اتحادیه کارگری در چند سال اخیر در لندن خواهد بود.

العالم - اروپا

به گزارش شبکه خبری العالم به نقل از خبرگزاری پی‌ای میدیا، معلمان قصد دارند روز شنبه در لندن - پایتخت انگلستان - راهپیمایی کنند تا از دولت خواستار حقوق و شرایط کاری بهتر شوند.

اعضای اتحادیه معلمان، NASUWT، در کنار هزاران کارگر تأثیرگذار به عنوان بخشی از تظاهراتِ «ما خواستار شرایط بهتر هستیم» کنگره اتحادیه کارگری راهپیمایی خواهند کرد.

سازمان دهندگان گفتند که این بزرگترین اعتراض اتحادیه کارگری در چند سال اخیر خواهد بود.

NASUWT اعلام کرد معلمان در نقطه انتهایی بحران هزینه زندگی قرار دارند و هزینه های ضروری زندگی آنها در قیاس با دستمزدهایشان به شدت افزایش یافته و ارزش حقوق معلمان در 12 سال گذشته 19 درصد کاهش یافته است.

بنا بر اعلام اتحادیه معلمان، تحقیقات نشان می دهد که 91 درصد از آموزگاران بار کاری فزاینده ای را تجربه می کنند. این وضع، قصد جدی 73 درصد از معلمان را برای ترک شغل خود به همراه داشته است.

بسته درخواستی NASUWT، به نام «معامله بهتر برای معلمان»، شامل اصرار برای بازگرداندن کامل دستمزد، مقابله با حجم کاری، بهبود رفاه و اقدام برای مقابله با بحران هزینه‌های زندگی است.

دکتر پاتریک روچ، دبیر کل NASUWT، در این خصوص گفت: «آینده آموزش در معرض تهدید است. از متخصصان آموزش عالی انتظار می رود با دستمزدِ کمتر، بیشتر کار کنند و بحران هزینه های زندگی را تحمل کنند؛ موضوعی که همچنان رکوردها را می شکند و خانواده ها را در تنگنای مالی قرار می دهد.»

او افزود: «معلمان به طور جدی در حال بررسی این موضوع هستند که تا چه مدت می توانند بدون افزایش حقوق و تعادل فوری حجم کار در این حرفه باقی بمانند.»

وی ادامه داد: رویکرد دولت موسوم به «کمربند خود را ببندید» در قبال این بحران نه تنها با وعده‌های تحول‌آفرین «تراز کردن» آموزش و پرورش فاصله دارد، بلکه عمیقاً توهین‌آمیز است.

دکتر پاتریک روچ در ادامه اظهارات خود افزود: «واقعیت این است که 12 سال حملات پی در پی دولت به حقوق معلمان، هیچ چیز دیگری در بودجه خانوارها برای صرفه‌جویی باقی نگذاشته است. ما می دانیم که از هر دو معلم، یک نفر در حال کاهش هزینه های غذا و اقلام ضروری است. معلمان قطعاً نمی توانند از عهده انفعال بیشتر دولت برآیند.»

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها