حماس: برای حفظ هویت بیت المقدس در برابر شهرک سازی می ایستیم

حماس: برای حفظ هویت بیت المقدس در برابر شهرک سازی می ایستیم
يکشنبه 29 خرداد 1401 - 10:25

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد: برای حفظ هویت عربی و اسلامی بیت‌المقدس با تمام وجود در برابر شهرک‌سازی مقاومت می کنیم.

العالم - فلسطین اشغالی

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری العهد، در این بیانیه آمده است: ما طرح جدید شهرک سازی صهیونیست ها در بیت المقدس اشغالی با هدف جداسازی محله "المساره" از "باب العامود" و بقیه محله های این شهر مقدس را محکوم کرده و آن را گامی در راستای یهودی سازی و تجاوز آشکار به بیت المقدس و موقوفه های اسلامی و مسیحی می دانیم که با هدف تغییر هویت تاریخی بیت المقدس و تضعیف حضور فلسطینیان صورت می گیرد.

حماس با تاکید بر اینکه تلاش صهیونیست ها برای تحمیل این وضعیت جدید، ذره ای از هویت عربی و اسلامی بیت المقدس را تغییر نمی دهد، از آحاد ملت فلسطین، نیروها و جناح های فلسطینی خواست با طرح یهودی سازی جدید صهیونیستها برای این مکان اسلامی مقابله و با تمام امکانات موجود در برابر آن مقاومت کنند.

رژیم صهیونیستی در سال های اخیر به روند شهرک سازی و ساخت و ساز واحدهای مسکونی برای صهیونیست ها در بیت المقدس اشغالی شتاب بیشتری داده است درهمین حال برخی کشورهای عربی در مقابل این اقدام غیرانسانی صهیونیست ها سکوت اختیار کرده اند.

پربیننده ترین خبرها