در واکنش به ترور 3 رزمنده فلسطینی در جنین؛

موشک غزه نشان داد که جبهه مقاومت فلسطین یکدست است

موشک غزه نشان داد که جبهه مقاومت فلسطین یکدست است
دوشنبه 30 خرداد 1401 - 12:20

موشکی که جمعه شب از غزه به سمت عسقلان شلیک شد، به عملیات ترور سه تن از رزمندگان مقاومت در شهر جنین در پنج شنبه گذشته توسط نظامیان رژیم صهیونیستی، بی ربط نبود.

العالم - فلسطین اشغالی

منابع آگاه در مقاومت فلسطین به روزنامه لبنانی الاخبار گفتند این موشک که مهر و امضای هیچ یک از گروه های مقاومت پای آن نبود در واقع پیامی میدانی بود برای دشمن که به موازات پیام شفاهی - که از طریق واسطه ها منتقل شد – به دشمن اعلام کرد که معادله غزه – جنین همچنان پا برجاست و تا وقتی که حمله به مناطق مختلف فلسطین ادامه دارد، جبهه غزه آرام نمی گیرد. دشمن تصور می کند که غزه در پاسخ به جنایات این رژیم در کرانه باختری و قدس دست به عملیات نظامی نمی زند.

به گفته منابع آگاه مقاومت در عمل نشان داده است که رویکرد نظامی را در مقابله با ترور شخصیت ها و حمله به شهر و اردوگاه جنین در شمال کرانه باختری همچنان در دستور کار دارد و هشدار داده است که در صورت ادامه حمله به اردوگاه جنین، غزه بیکار نمی نشیند و دست به حمله می زند. همچنین تأکید کرده است که هر گونه سوء استفاده از اوضاع اقتصادی غزه و صدور مجوز کار برای کارگران در غزه را تحمل نمی کند.

این منابع در واکنش به تصمیم بنی گانتز، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به ابطال دو هزار مجوز کار برای کارگران غزه در داخل اراضی اشغالی به دلیل شلیک موشک از غزه، گفتند که تکرار این تجربه خطاست و هیچ تأثیری بر قواعد درگیری که مقاومت پس از عملیات شمشیر قدس، آن را تحمیل کرده است ندارد.

اتحادیه کل سندیکاهای کارگری فلسطین هم این تصمیم گانتز را نوعی "مجازات جمعی" و تلاش برای سوء استفاده سیاسی و اقتصادی از وضعیت کارگران دانسته است.

منابع آگاه همزمان با این حوادث فاش کرده اند که جنبش حماس در تماس با میانجی مصری، ترور شخصیت ها در اردوگاه جنین را محکوم کرده و هشدار داده است که تکرار این جنایات می تواند اوضاع را در سراسر فلسطین بحرانی کند.

در این بین، اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس از گروه های فلسطینی و مقامات رسمی خواست چهار متغیر مهم را به منظور تعامل با آنها و نتایجشان برای ترسیم دیدگاه استراتژیک فلسطین برای آینده مورد توجه قرار دهند. این چهار متغیر مهم عبارتند از نتایج عملیات شمشیر قدس – که تحولی عینی و استراتژیک را در جنگ با رژیم صهیونیستی ایجاد کرد -، ناکامی آمریکا در منطقه در عرصه های مختلف و جنگ بین روسیه و اوکراین – که جهان را کلی عوض کرد – و بالاخره عملیات سازش و گسترش نفوذ "اسرائیل" در منطقه.

هنیه در کنفرانس علمی بین المللی که در دانشگاه الامه در غزه با عنوان "حاکمیت فلسطین .. متغیرهای استراتژیک و مسیرهای آینده" برگزار شد، تأکید کرد که فلسطینی ها به سه عامل مهم احتیاج دارند که اولین آنها توافق بر سر یک استراتژی ملی برای عبور از مرحله اختلاف و چنددستگی است. و عامل دوم، ایجاد جبهه واحد برای دفاع از اصول و مبانی ثابت فلسطین است در این بخش، مقاومت پرچمدار بازسازی "سازمان آزادیبخش" و تقویت آن خواهد بود و عامل سوم نیاز به متحدانی در همه سطوح و جبهه هاست.

پربیننده ترین خبرها