حملات رژیم صهیونیستی؛ غزه به تصمیم درباره جنگ جدید نزدیک شده است

شنبه 28 خرداد 1401 - 19:59

تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی به نوار غزه شدیدترین تجاوز از زمان نبرد "شمشیر قدس" محسوب می‌شود که طی آن، ارتش این رژیم مواضع مقاومت در مرکز، شرق و شمال غزه را بمباران کرد و پایگاه‌های آموزشی این جنبش را هدف گرفت.

العالم- فلسطین اشغالی

بنابر گزارش خبرنگار العالم از غزه، "حازم قاسم" سخنگوی جنبش حماس پس از این حمله اعلام کرد: "اقدام رژیم صهیونیستی مبنی بر بمباران اهدافی در نوار غزه تداوم جنایت علیه ملت فلسطین تلقی می‌شود که آخرین جنایت از این دست، ترور سه جوان فلسطینی در جنین است. این جنایت‌ها همواره با مقاومت ملت فلسطین و اصرار آن به احقاق حقوق خود مواجه می‌شود. لذا مقاومت سپری برای این ملت محسوب می‌شود."

"خضر حبیب" از رهبران جهاد اسلامی نیز اظهار داشت: "متاشفانه آنچه به رژیم صهیونیستی جرات داده، سکوت جامعه جهانی و تبانی دولت مجرم آمریکا و مشارکتش در جنایت علیه ملت فلسطین است که خون ملت ما را مباح شمرده؛ در حالی‌که ملت فلسطین به دفاع از خود و مقاومت مصمم است."

برای نخستین بار از زمان نبرد "شمشیر قدس"، شهرک اشغالی "عسقلان" هدف حملات خمپاره‌ای قرار گرفته که به نظر می‌رسد در انتقام از خون شهدای جنین باشد. مقاومت همچنین یک بالن دیده‌بانی اسرائیل را تصاحب کرده؛ ادامه این وضعیت باعث شد سطح تنش در مناطق مرزی افزایش یابد.

تنش از طریق زمین، هوا و دریا به نوار غزه بازگشته و به نظر می‌رسد اوضاع به تصمیم برای جنگی جدید نزدیک شده است.

پربیننده ترین خبرها