سعودی در پی کاهش قیمت بنزین در آمریکا و افزایش آن در یمن!

سعودی در پی کاهش قیمت بنزین در آمریکا و افزایش آن در یمن!
دوشنبه 30 خرداد 1401 - 18:48

دولت سعودی در حالی که برای کاهش قیمت بنزین در آمریکا تلاش می کند باعث افزایش آن در یمن شده است.

العالم _ یمن

در حالی که سعودی و امارات برای نجات شهروندان آمریکایی از بحران سوخت اعلام آمادگی کرده اند، عامل اصلی بزرگ ترین بحران سوخت در یمن هستند. این در حالی است که مردم آمریکا به سبب سیاست های قلدرمآبانه دولت این کشور دچار بحران سوخت و بالا رفتن قیمت آن در کشورشان شده اند.

درست در چنین شرایطی شهروندان یمنی به ویژه در مناطق تحت اشغال سعودی، امارات و مزدوران آن دو، آن گونه که در عدن مشاهده می کنم، هم اکنون با رکورد بی سابقه قیمت بنزین دست و پنجه نرم می کنند.

شهروندان آمریکایی هم اکنون در انتظار سفر جو بایدن رئیس جمهور این کشور به سعودی هستند زیرا وی قصد دارد دولت این کشور و نیز دولت های امارات و دیگر کشورهای عربی تولید کننده نفت را وادار کند تا تولید خود را بالا ببرند تا کسری عرضه نفت را در بازار جبران کنند، کسری عرضه ای که خود دولت آمریکا مسبب آن است زیرا نفت روسیه را تحریم کرده است.

درست در همین زمان شهروندان یمنی را می بینیم که شلاق تصمیمات ظالمانه سعودی و امارات بر پشت آنان فرود می آید زیرا این دو کشور تلاش می کنند آنان را گرسنگی دهند و به آنان فشار آورند تا تسلیم شوند یا به مرگ راضی شوند.

تصمیم روز گذشته شرکت نفت وابسته به کشورهای متجاوز در عدن باعث شد قیمت بنزین در مناطق تحت اشغال سعودی و امارات و مزدوران آن دو 14 درصد بالا برود به گونه ای که قیمت یک گالن بنزین 20 لیتری در جایگاه های سوخت متعلق به بخش خصوصی به حدود 23 دلار رسید. این افزایش شدید قیمت باعث شد تا صدها معترض خشمگین در شهرستان المنصوره در عدن به خیابان ها بریزند و با آتش زدن لاستیک های فرسوده خیابان ها را ببندند.

قابل توجه اینکه از آغاز سال جاری این چهارمین بار است که شرکت نفت تحت سلطه دولت متجاوز در عدن قیمت بنزین را گران می کند. بدتر اینکه این اتفاق زمانی رخ می دهد که بنابر گزارش های رسمی، کشورهای متجاوز در حال غارت نفت خام یمن هستند. این کشورها میلیون ها بشکه نفت خام یمن را با استفاده از نفتکش های غول پیکر از طریق بندرهای الشحر، النشیمه، بیر علی و دیگر بندرها به طور تقریبا ماهانه به سرقت می برند.

آخرین بار نفتکش غول پیکر چینی «ابولیتاریز» ماه می گذشته با لنگر انداختن در بندر الشحر بیش از دو میلیون بشکه نفت خام یمن را به ارزش بیش از 270 میلیون دلار معادل 162 میلیارد دلار یمنی بار زد و برد.

شهروندان یمنی امروزه از نقش تخریبی و ویرانگر سعودی و امارات در کشورشان به خوبی آگاهند و به طور کامل می دانند که ادعاها و شعارهای آن دو درمورد دفاع از دولت قانونی و تلاش برای آزاد سازی یمن از کودتاگران، دروغی بیش نیست.

امروزه مناطق تحت اشغال سعودی و امارات در اوضاع معیشتی و امنیتی دشوار و بلکه فاجعه بار به سر می برند در حالی که طبق قوانین بین المللی، اشغالگران باید همه نیازهای حیاتی و ضروری مردم تحت اشغال را فراهم کنند.

این در حالی است که کشورهای متجاوز بیش از هشت سال است که تلاش می کنند از طریق سیاست تحمیل گرسنگی و فشار، از ملت یمن انتقام بگیرند چرا که حاضر به تسلیم در برابر آنها نشده است و از این نظر فرقی بین ساکنان عدن و ساکنان صنعاء نیست.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها