العالم گزارش می دهد؛

خشم مردمی در جنوب یمن علیه "شورای ریاستی"

دوشنبه 30 خرداد 1401 - 20:01

خشم و نارضایتی مردمی در شهر عدن و برخی استان‌های یمن که تحت کنترل به اصطلاح "شورای ریاست‌جمهوری" است، افزایش یافته است.

العالم- یمن

به گزارش العالم، دامنه تظاهرات مردمی در اعتراض به وخامت فزاینده وضعیت معیشتی و اقتصادی، وضع وخیم خدمات اولیه به‌ویژه برق و آب، افزایش قیمت سوخت و غارت ثروت نفت در حال گسترش است.

اعتراضات مردم خشمگین در جنوب یمن تنها به محکوم کردن شرایط وخیم و وضعیت بی‌قانونی محدود نشده، بلکه شهروندان خواستار خروج "شورای ریاست‌جمهوری" به ریاست "رشاد العالیمی"- که تنها چند هفته از عمر دولت او گذشته- هستند.

شهروندان خشمگین به نشانه اعتراض، جاده‌های اصلی را مسدود و تاسیسات دولتی را محاصره کرده‌اند و خواستار نافرمانی مدنی شده و تهدید کرده‌اند که در صورت عدم پاسخگویی به خواسته‌های آنها، دست به اقدامات تنشی بیشتری خواهند زد.

اعتراضات مردمی در حالی اوج گرفته که منابع رسانه‌های از افزایش دامنه اختلافات و درگیری‌های میان طرف‌های به اصطلاح "شورای ریاست‌جمهوری" و ناتوانی رهبر آن از بازگشت به شهر عدن سخن می‌گویند.

عربستان سعودی سعی کرد، با اتحاد گروه‌های مخالف جنبش انصارالله زیر پرچم "شورای ریاستی"، جبهه متحدی علیه انصارالله تشکیل دهد، اما درگیری این گروه‌ها در میدان نشان داد که همچنان فضای بی‌اعتمادی در بین آنها حاکم است.

پربیننده ترین خبرها