امضای پیمان مخالفت با رژیم صهیونیستی میان دو حزب سیاسی پاکستان

امضای پیمان مخالفت با رژیم صهیونیستی میان دو حزب سیاسی پاکستان
سه شنبه 31 خرداد 1401 - 14:00

حزب تحریک انصاف و مجلس وحدت مسلمین پاکستان یک پیمان سیاسی مشترک امضا کردند که مخالفت با رژیم صهیونیستی مهمترین بند این پیمان دوجانبه است.

العالم - آسیا

حزب تحریک انصاف پاکستان که دولت پیشین این کشور را در اختیار داشت به همراه حزب مجلس وحدت مسلمین پاکستان یک پیمان سیاسی مشترک را با هدف تقویت وحدت اسلامی، جلوگیری از مداخله خارجی در امور این کشور و مخالفت با هرگونه سازش برای به رسمیت شناخته شدن اسرائیل امضاء کردند.

در این پیمان سیاسی که با حضور «عمران خان» نخست وزیر سابق پاکستان و «علامه راجا ناصر عباس جعفری» رئیس حزب مجلس وحدت مسلمین امضاء شد، آمده است: طرفین در خصوص مسئله فلسطین به هیچ عنوان از موضع «محمد علی جناح» بنیانگذار جمهوری اسلامی پاکستان مبنی بر مخالفت با اسرائیل و حمایت از مسلمانان فلسطینی عقب نشینی نخواهند کرد.

بر اساس این پیمان مشترک طرفین همچنین توافق کردند در مقابل هرگونه مداخله خارجی در امور این کشور بایستند و برای دفاع از سیاست خارجی مستقل و آزاد متناسب با منافع ملی تلاش کنند.

در متن این پیمان آمده است به هیچ عنوان نباید به کشور‌های دیگر اجازه استفاده از خاک پاکستان و احداث پایگاه‌های نظامی در این کشور داده شود.

از دیگر نکات مهم این پیمان سیاسی مشترک این است که پاکستان نباید در زمینه مسائل و تنش‌های میان کشور‌های اسلامی در جبهه خاصی قرار گیرد بلکه تلاش کند تا راهکار‌های مسالمت آمیز برای حل این اختلافات تسهیل شود.

تاکید بر روابط دوستانه با همه کشور‌ها بر اساس احترام و اعتماد متقابل، ضرورت اهمیت روابط با کشور‌های دوست و همسایه و تلاش در راستای تقویت اتحاد و انسجام اسلامی از دیگر بند‌های پیمان سیاسی مشترک حزب تحریک انصاف و مجلس وحدت مسلمین پاکستان است.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها