کارشناسان: طرح واشنگتن علیه ایران نتیجه عکس خواهد داشت

کارشناسان: طرح واشنگتن علیه ایران نتیجه عکس خواهد داشت
چهارشنبه 1 تير 1401 - 17:21

تحلیلگران معتقدند ائتلاف جدید ضد ایران که بایدن در پی آن است، موفق نخواهد شد و اگر جنگی در منطقه رخ دهد، آتش آن دامان رژیم صهیونیستی و هم پیمانان واشنگتن را فرا خواهد گرفت.

العالم _ ایران

کارشناسان و ناظران معتقدند برخی کشورهای منطقه آماده اند با نقشه رژیم صهیونیستی در منطقه همراهی کنند.

پژوهشگران سیاسی می گویند این، منافع آمریکا است که چارچوب و مشخصات طرح صهیونیستی عربی را در منطقه تعیین می کند.

پژوهشگران سیاسی به این موضوع اشاره می کنند که پس از تحولات مذاکرات وین بین ایران و کشورهای چهار به علاوه یک درباره توافق هسته ای ایران و عقب نشینی نکردن ایران از حق قانونی خود و تسلیم نشدن در برابر قلدری آمریکا، واشنگتن به رژیم صهیونیستی، سعودی و کشورهایی که مایل نیستند مذاکرات به نتیجه مورد رضایت ایران برسد، چراغ سبز نشان داده است تا برای ایجاد ائتلاف صهیونیستی عربی در منطقه تحرکات جدید انجام دهند.

این پژوهشگران توضیح می دهند که مصلحت واشنگتن در منطقه اقتضا می کند که امکان پیدایش ائتلافی صهیونیستی عربی را به منظور ایجاد فضای مناسب برای جنگ با ایران و محور مقاومت فراهم کند.

به گفته آنان، حکومت های اصلی که آماده اند وارد طرح جدید آمریکا و ماجراجویی جنگ با ایران شوند، رژیم صهیونیستی و سعودی اند.

پژوهشگران سیاسی بر این باورند که حکومت سعودی به دلایل تاکتیکی وارد مذاکره با ایران شده است و این تصمیمی استراتژیک براساس اعتقاد به مفید بودن مذاکره با ایران نیست.

این پژوهشگران تاکید می کنند که محور مقاومت با هر چه در توان دارد، در برابر نقشه های صهیونیست ها و آمریکایی ها خواهد ایستاد.

کارشناسان سیاسی تاکید می کنند که رژیم صهیونیستی از آغاز پیروزی انقلاب اسلامی، پرچم دشمنی با جمهوری اسلامی ایران را برافراشته است.

دیدار آینده جو بایدن رئیس جمهور آمریکا از منطقه در چارچوب مواضع سیاسی بین شرکا و هم پیمانان استراتژیک او در منطقه است.

کارشناسان بعید می دانند که دیدار بایدن برای هماهنگی به منظور وارد شدن در جنگ ضد ایران از طریق رژیم صهیونیستی و حکومت های هم پیمان با آن در منطقه باشد زیرا جهان با بحران انرژی روبرو است.

کارشناسان سیاسی معتقدند آمریکا تلاش می کند از طریق ابزارها و هم پیمانانش فتیله جنگ را در منطقه روشن کند و آنچه در منطقه جریان دارد، جنگ بین جنگ ها است یعنی از بین بردن توان مقاومت تا حد ممکن، توانی که در طول سال های گذشته به دست آورده است.

یکی از نمونه های جنگ بین جنگ ها، تجاوز مستقیم به سوریه و تجاوز محدود به ایران از طریق جنگ اطلاعاتی است که ایران به خوبی در برابر آن ایستاده است.

تحلیلگران سیاسی می گویند منطقه در حالتی از درگیری محدود به سر می برد و آمریکا پس از درگیری آشکار با روسیه به ویژه پس از بحران اوکراین، تلاش می کند مرزهای جدید ژئوپولتیک جدید در منطقه ترسیم کند تا سلطه خود را بر خاورمیانه احیا کند.

آنان تاکید می کنند دیدار آینده جو بایدن از منطقه در چارچوب ساماندهی مجدد هم پیمانان آواره و ناتوان واشنگتن است، هم پیمانانی که در به نتیجه رساندن طرح آمریکا در سوریه، یمن و دیگر کشورها شکست خوردند و این اقدام به منظور رویارویی با ایران است که ستون اصلی محور مقاومت است که در برابر طرح های خبیث واشنگتن در منطقه ایستاده است.

تحلیلگران سیاسی معتقدند آمریکا و رژیم صهیونیستی آماده اند از طریق کشورهای عربی و تا آخرین سرباز عربی، وارد جنگ با ایران شوند و با این حال برخی حکومت ها در منطقه تسلیم طرح صهیونیستی آمریکایی شده اند و برخی از آنها مانند مصر و ترکیه با احتیاط به این طرح می نگرند زیرا نگرانند نتیجه عکس داشته باشد.

با همه این احوال، تحلیلگران سیاسی بعید می دانند ائتلاف جدید که بایدن در پی آن در منطقه است، موفق شود. آنان تاکید می کنند که جنگی که واشنگتن و رژیم صهیونیستی در منطقه در پی آن هستند، حتی اگر رخ دهد، نتیجه عکس خواهد داشت و آتش آن دامان رژیم صهیونیستی و هم پیمانان واشنگتن در منطقه را فرا خواهد گرفت.

پربیننده ترین خبرها