هشدار اوقاف فلسطین نسبت به حفاری مشکوک اشغالگران در اطراف اقصی

هشدار اوقاف فلسطین نسبت به حفاری مشکوک اشغالگران در اطراف اقصی
پنج‌شنبه 2 تير 1401 - 22:31

شورای اوقاف، امور اسلامی و بقاع متبرکه در قدس نسبت به حفاری ها و اقدامات مشکوک و مبهم اداره آثار باستانی رژیم صهیونیستی و جمعیت شهرک های صهیونیست نشین العاد در اطرف مسجدالاقصی به ویژه از ضلع جنوب و غربی در مجاورت ستون خارجی مسجد هشدار داد.

العالم - فلسطین

این شورا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که از مدتی قبل فعالیت مشکوک کارگران، بولدوزر و دستگاههای حفاری بزرگ را در محوطه دیوار براق، کاخ های اموی در مجاورت ستون های پایینی مسجد الاقصی مشاهده کرده است. دستگاههایی نیز خاک را تخلیه و در دیوارهای جنوب مسجد سوراخ ایجاد می کنند و راهروهایی را برای پنهان کردن حفاری های انجام شده ایجاد کرده اند.

بیانیه افزود که در ماه‌های گذشته خرد کردن مداوم سنگ‌های مهم باستانی و تبدیل آن به سنگ‌های کوچک و استخراج آن به عنوان زباله مشاهده شده است.

شورا با هشدار نسبت به استمرار تخریب و تغییر اماکن تاریخی و دینی این اماکن تاریخی موقوفه، خواستار توقف فوری حفاری های مشکوک در مجاورت مسجدالاقصی شد.

شورا تاکید کرد که محوطه و دیوار براق و کاخ های اموی جزو اوقاف اسلامی است و در کنار مسجد الاقصی به عنوان یک مسجد اسلامی با مساحت 144 جریب همراه با نمازخانه‌ها، صحن‌ها، کریدورها، دیوارها و راه‌های منتهی به آن، فقط متعلق به مسلمانان بوده و خواهد بود.

شورا بر لزوم پایبندی به قطعنامه های یونسکو به ویژه قطعنامه 18 اکتبر 2016 درباره اینکه مسجد الاقصی فقط متعلق به مسلمانان است، تاکید کرد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها