گفت‌وگوهای مشترک امور کنسولی - مهاجرتی ایران و دانمارک در کپنهاگ برگزار شد

گفت‌وگوهای مشترک امور کنسولی - مهاجرتی ایران و دانمارک در کپنهاگ برگزار شد
جمعه 3 تير 1401 - 16:27

​​​​​​​گفت‌وگوهای کنسولی - مهاجرتی ایران و دانمارک با شرکت هیاتی از کشورمان به ریاست محمود ادیب، مدیر کل امور کنسولی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و همراهی سفیر کشورمان در دانمارک با نمایندگان وزارت امور خارجه و وزارت مهاجرت دانمارک به ریاست نیکولای قویه برگزار گردید.

العالم - اروپا - ایران

در این گفت‌وگو ها طیف وسیعی از موضوعات در حوزه امور کنسولی، وضعیت مهاجرین، پناهجویان، دانشجویان و نحوه حل مشکلات اتباع مقیم در حوزه های مختلف از جمله ارائه تسهیلات روادید، اقامت و مشکلات و موانع امور بانکی و سایر مسائل مربوط به اتباع کشورمان مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.

در این مذاکرات موضوع ضرورت تدوین و تنظیم چارچوب همکاری های کنسولی بین دو کشور مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت و در این رابطه پیشنهاد امضای یادداشت تفاهم کنسولی بین دو کشور از سوی هیات ایرانی ارائه شد.

همچنین، مقرر شد، متن یادداشت حاوی پیش نویس سند تقویت همکاری کنسولی میان دو کشور از مجاری دیپلماتیک بین طرف ها مبادله شود.


هیات ایرانی در ادامه گفت‌وگوهای خود، امروز (جمعه) در نشستی با مسوولان شهرداری وردینبورخ و مقامات وزارت امور اجتماعی که با حضور مدیران کل ذیربط وزارت خانه‌ های امورخارجه و مهاجرت دانمارک در محل نگهداری داریوش حیدری، کودک ایرانی، برگزار می شود، حضور یافته و در خصوص وضعیت کودک ایرانی و چگونگی بازگشت وی به ایران مذاکره گردد.

به گزارش ایرنا، نهادهای به ظاهر حمایتی دانمارک از جمله مرکز خانواده ، داریوش را به بهانه های مختلف، از پدر و مادرش جدا کرده اند و تلاش ها برای بازگرداندن این کودک به آغوش خانواده ، هنوز جواب نداده است.

پربیننده ترین خبرها