گزارش العالم از آخرین جزئیات سوء قصد به جان رئیس جمهور تونس

گزارش العالم از آخرین جزئیات سوء قصد به جان رئیس جمهور تونس
جمعه 3 تير 1401 - 20:43

وزارت کشور تونس از وجود طرحی برای ترور و پایان دادن به زندگی "قیس سعید" رئیس جمهوری این کشور پرده برداشت.

العالم - تونس

به گزارش خبرنگار شبکه العالم در تونس، اطلاعاتی که وزارت کشور از آن پرده برداشت، نشان دهنده خطراتی است که جان قیس سعید رئیس جمهوری تونس را تهدید می کند. وزارت کشور تونس اعلام کرده که برخی طرف های داخلی و خارجی جان قیس سعید را تهدید می کنند ، ولی به جزئیات بیشتری اشاره نکرده است.

"فضیله الخلیفی" سخنگوی وزارت کشور تونس در نشستی خبری در پایتخت تونس گفت که اطلاعاتی دراختیار دارد که از وجود طرحی تروریستی برای پایان دادن به زندگی رئیس جمهوری تونس حکایت دارد.

وی افزود که تلاش می شود تا این طرح تروریستی علیه قیس سعید خنثی شود.

وزارت کشور تونس روز جمعه از وجود اطلاعاتی در خصوص طرحی تروریستی برای کشتن قیس سعید رئیس جمهوری تونس خبر داد.

به گفته وی ، شب گذشته یک عملیات تروریستی که طی آن برخی از عناصر " گرگ های تنها " قصد داشتند نیروهای امنیتی را در مقابل یکی از مراکز حساس هدف قرار دهند، خنثی شد.

سخنگوی وزارت کشور تونس افزود: عامل این عملیات بازداشت شد و ابزار جنایتی که در دست داشت، مصادره شده، تحقیقات درباره این جنایت همچنان ادامه دارد.

اتحادیه ملی نیروهای امنیت داخلی تونس ساعاتی پیش از بازداشت یک عنصر تروریست که چند نیروی امنیتی را در پایتخت هدف ضربه های چاقو قرار داده بود، خبر داد.

وی اظهار داشت که شب گذشته چند عنصر تروریست تلاش داشتند نیروهای امنیتی مستقر درمقابل یکی از مراکز حساس را هدف قرار دهند.

" حسام الدین الجبابلی" سخنگوی گارد ملی تونس مارس گذشته از کشف 148 هسته تروریستی در تونس خبر داد، ولی به زمان بازداشت این عناصر اشاره نکرد.

وی اظهار داشت که طی هماهنگی با برخی کشورهای دوست چند عملیات تروریستی و خرابکارانه که علیه برخی کشورهای همسایه طراحی شده بود، خثنی شد.

از ماه می 2011 ، تونس هراز گاهی صحنه عملیات تروریستی بوده که از 2013 تشدید شده است و ده ها نیروی امنیتی و نظامی و گردشگر خارجی قربانی آن شده اند.

در همین ارتباط ، سخنگوی وزارت کشور تونس از بازداشت سه نفر به اتهام پول شویی خبر داد. این افراد وابسته به انجمنی بودند که گفته می شود پول هایی را از خارج دریافت می کردند.

در میان این افراد ، یک شخصیت دارای منصب سیاسی بود که در تاسیس یک حزب سابق نقش داشته است.

به گفته رسانه ها و منابع سیاسی ، مقامات تونسی روز پنج شنبه حمادی الجبالی نخست وزیر پیشین تونس را در شهر سوسه در شرق تونس بازداشت کردند. اما دراین باره ، توضیح رسمی ندادند.

به گفته رسانه های محلی ، دادستانی کل روز پنج شنبه دستور بازداشت الجبالی را در ارتباط تحقیقات مربوط به شک و شبه های پول شویی از دارایی های منسوب به اعضایی از یک انجمن خیریه صادر کرده است.

الجبالی که وابسته به جنبش النهضه است، از دسامبر 2011 تا فوریه 2013 ریاست دولت تونس را بر عهده داشت و برای انتخابات ریاست جمهوری سال 2019 هم نامزد شده بود.

پربیننده ترین خبرها