سیاستمدار فرانسوی: مسیر پیوستن اوکراین به اتحادیه اروپا بن‌بست است

سیاستمدار فرانسوی: مسیر پیوستن اوکراین به اتحادیه اروپا بن‌بست است
شنبه 4 تير 1401 - 13:03

یک سیاستمدار فرانسوی گفت که گرچه مسیر پیوستن اوکراین به اتحادیه اروپا بن‌بست است، با این وجود بروکسل مبالغ هنگفتی تحت عنوان "آمادگی عضویت" به اوکراین پرداخت خواهد کرد.

العالم - اروپا

خبرگزاری اسپوتنیک امروز به نقل از فرانسوا آسلینو (Francois Asselineau) نوشت: من از خشم کشورهای منطقه بالکان و نامزد عضویت در اتحادیه اروپا سخن نمی‌گویم. آنان راضی به پیشی گرفتن اوکراین نیستند. بسیاری از این کشورها بیش از یک دهه است که در انتظار ورود به اتحادیه اروپا هستند.

به نوشته اسپوتنیک، اوکراین کمتر از سه ماه موفق به اخذ وضعیت نامزدی پیوستن به اتحادیه اروپا شد. موافقت با این وضعیت نخستین گام در مسیر پیوستن به اتحادیه اروپاست.

این سیاستمدار حامی خروج فرانسه از اتحادیه اروپا هشدار داد که هزینه هفت کشور دارای وضعیت نامزدی سر به فلک خواهد زد.

به نوشته اسپوتنیک، ترکیه در طول ۳۵ سال انتظار تاکنون ۸ میلیارد یورو از اتحادیه اروپا برای تطبیق خود با شرایط این نهاد جهانی دریافت کرده است. به نظر می رسد که هزینه بازسازی اوکراین نیز بیش از یک تریلیون یورو برای شهروندان اروپایی آب بخورد.

این صاحبنظر فرانسوی اتحادیه اروپا را «دیکتاتور صالح» دانست چرا که به زعم وی فرآیند تصمیم‌گیری این تشکیلات دیگر دموکرایتک نیست. وی تاکید کرد که موافقت با عضویت تمامی کشورهای متقاضی باید در کشورهای عضو به همه پرسی گذاشته شود.

ایرنا

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها