الوفاق: نظام بحرین حاکمیت خود را به تل‌آویو واگذار کرده است

الوفاق: نظام بحرین حاکمیت خود را به تل‌آویو واگذار کرده است
يکشنبه 5 تير 1401 - 09:41

معاون دبیرکل جمعیت «الوفاق» بحرین ضمن اعلام اینکه آل‌خلیفه حاکمیت کشور را به صهیونیست‌ها واگذار کرد، این امر را خیانت خواند.

العالم - بحرین

شیخ «حسین الدیهی» معاون دبیرکل جمعیت «الوفاق» بحرین در گفت‌وگویی با خبرگزاری فارس، به صحبت درباره اقدام آل خلیفه در عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی پرداخت.

وی گفت: ما به عنوان ملت بحرین با ملت فلسطین هستیم علیه عادی‌‌سازی با دشمن صهیونیستی ایستاده‌ایم و هتک حرمت صهیونیست‌‌ها به سرزمین پاک خود را رد می‌کنیم. ملت بحرین علیرغم سرکوب و محاصره، دست به راهپیمایی در اعلام همبستگی با فلسطین زد و شهید داد؛ شهید «محمد جمعه الشاخوری» در هفتم آوریل ۲۰۰۲ در نزدیکی سفارت آمریکا و در تظاهرات علیه رژیم صهیونیستی و دفاع از غزه به دست نظامیان بحرینی کشته شد.

وی تأکید کرد، تمام طیف‌های ملت بحرین، فلسطین را مسأله‌ای اصلی می‌دانند، از آن شانه خالی نمی‌کنند و آماده دفاع از آن هستند. ملت بحرین به یاری فلسطین با تمام ابزارهای در دسترس ادامه خواهد داد.

الدیهی درباره استقرار یکی از مهمترین و بزرگترین پایگاه‌های نظامی آمریکا در بحرین و نیز استقرار یک پایگاه انگلیسی در این کشور و اینکه آیا چیزی از حاکمیت بحرین باقی مانده، گفت: اتخاذ هر تصمیمی در سطح حاکمیتی و استقلال ملی نباید به تنهایی توسط دولت باشد خصوص اینکه دولتی غیرانتخاباتی است و از محبوبیت مردمی برخوردار نیست؛ تصمیم‌های اینچنینی باید توسط ملت گرفته شود.

وی ادامه داد، همه این قلدری دشمن صهیونیستی نتیجه ضعف سلطه حاکم در بحرین است ، این عادی‌سازی، حل و فصل سیاسی را به تاخیر می‌اندازد زیرا شکاف میان ملت و دولت را به دلیل اختلاف بر سر همین موضوع زیاد می‌کند؛ دولت بحرین باید به جای ورود به اختلافات داخلی باید دست در دست ملتش قرار دهد نه دشمن؛ آرامشی که دنبال آن است تنها با شنیدن صدای مردم محقق می‌شود.

الدیهی درباره حضور دائمی یک افسر دریایی رژیم صهیونیستی در بحرین و اینکه خطرات واگذار کردن امنیت بحرین به رژیم صهیونیستی چیست، تصریح کرد: این رابطه میان بحرین و اسرائیل، روابط منطقه‌ای برابر را برقرار نمی‌کند، هر نزاعی که اسرائیل یک طرف آن باشد بحرین را تهدید می‌کند خصوصا اگر پیش‌بینی‌ها درست باشد و تاسیسات نظامی در بحرین مستقر شود که این موضوع، بحرین را به کانونی داغ و ایستگاهی برای نزاع‌های منطقه‌ای و بزرگتر تبدیل خواهد کرد که امنیت، حاکمیت و استقلال آن را به خطر می‌اندازد و هر گونه حل و فصل با ملت آزاده بحرین که مخالف عادی‌ سازی است را کنار می‌زند.

وی تأکید کرد، نظام بحرین امنیت، اقتصاد و استقلال کشور را برای رژیم صهیونیستی مباح کرده و این جنایت و خیانت به ملت و وطن است.

فارس

پربیننده ترین خبرها