اعضای گروه ۷: واردات طلا از روسیه را ممنوع می‌کنیم

اعضای گروه ۷: واردات طلا از روسیه را ممنوع می‌کنیم
يکشنبه 5 تير 1401 - 13:06

گروه ۷ در راستای تشدید تحریم‌ها بر ضد مسکو، واردات طلا از روسیه را ممنوع می‌کند.

العالم - اروپا

به گزارش شبکه خبری العالم به نقل از رویترز، یک مقام ارشد آمریکایی گفت جو بایدن رییس‌جمهور آمریکا و سران گروه 7 که در مورد ممنوعیت واردات جدید طلا از روسیه به توافق رسیده‌اند، این ممنوعیت را به زودی اعلام خواهند کرد. به گفته او، این ممنوعیت از سوی انگلستان و آمریکا روز یکشنبه و از سوی سایر اعضای گروه ۷ روز سه‌شنبه اعلام می‌شود.

این جدیدترین تحریم روسیه به‌خاطر عملیات نظامی مسکو در اوکراین است.

سران گروه 7 این تصمیم را در اجلاس این گروه در آلمان که در روز یکشنبه برگزار می‌شود اعلام خواهند کرد. این ممنوعیت در مرحله اول بر طلایی که از روسیه به کشورهای عضو گروه 7 صادر می‌شود اعمال خواهد شد. وزارت خزانه‌داری آمریکا این ممنوعیت را در روز سه‌شنبه اعلام کرده و مانع واردات طلای روسیه توسط آمریکا می‌شود.

در شرایطی که تحریم‌های غرب برای مجازات روسیه به‌خاطر منازعه اوکراین تا حد زیادی بازارهای اروپا و آمریکا را به‌روی طلای این کشور - به‌عنوان دومین استخراج‌کننده بزرگ طلا در جهان - بسته‌است، این تصمیم گروه 7 بین روسیه و دو مرکز برتر تجارت جهان - لندن و نیویورک - جدایی بیشتری می‌اندازد.

انجمن بازار شمش لندن که استانداردهای این بازار را تعیین می‌کند، پالایشگاه‌های روسیه را از لیست معتبر خود کنار گذاشته‌است. تجارت طلای بین روسیه و لندن از آغاز حمله به اوکراین تقریباً به صفر رسیده‌است.

لندن یکی از مهم‌ترین مقاصد فلزات گران‌بهای روسیه بوده‌است. 15 میلیارد دلار طلای روسیه که در سال گذشته میلادی وارد لندن شد، 28 درصد از کل واردات طلای انگلستان را تشکیل می‌داد.

پربیننده ترین خبرها