برنامه جهانی غذا جیره غذایی یمن را به دلیل شکاف بودجه و تورم کاهش داد

برنامه جهانی غذا جیره غذایی یمن را به دلیل شکاف بودجه و تورم کاهش داد
دوشنبه 6 تير 1401 - 14:36

مجموعه‌ای از بحران‌های اقتصادی بر زنجیره تأمین غذایی یمن سایه افکنده است.

العالم - یمن - امریکا

به گزارش العالم به نقل از رویترز، برنامه جهانی غذا اعلام کرد به دلیل کمبودهای شدید مالی، تورم جهانی و اثرات مخرب درگیری اوکراین، جیره غذایی را در یمن، جایی که میلیون ها نفر با گرسنگی مواجه هستند، کاهش داده است.
این نهاد سازمان ملل ماهانه به 13 میلیون نفر در یمن غذا می رساند؛ کشوری که اقتصاد آن به دلیل هفت سال جنگ ویران شده است. این کشور 30 میلیون نفری بیشتر مواد غذایی خود را وارد می کند.
برنامه جهانی غذا (WFP) در پستی در توییتر نوشت: «اکنون ما مجبور به کاهش این حمایت از 5 میلیون نفر از این افراد به کمتر از 50 درصد نیاز روزانه و برای 8 میلیون دیگر به حدود 25 درصد نیاز روزانه هستیم.»
در ادامه مندرجات پست این نهاد آمده است: «فعالیت‌های تاب‌آوری و معیشت، و برنامه‌های تغذیه مدارس برای 4 میلیون نفر متوقف می‌شود و کمک‌ها تنها برای 1.8 میلیون نفر در دسترس خواهد بود.»
برنامه جهانی غذا از ژانویه جیره 8 میلیون نفر را کاهش داده و در ماه مه هشدار داده بود که ممکن است به زودی پس از جمع آوری تنها یک چهارم از 2 میلیارد دلاری که امسال برای یمن نیاز دارد، کاهش بیشتری داشته باشد.
انتظار می رود تعداد افرادی که در شرایط نزدیک به قحطی در یمن زندگی می کنند از حدود پنج میلیون نفر در نیمه دوم سال 2022 به هفت میلیون افزایش یابد.
اختلال در عرضه جهانی گندم به دلیل منازعه اوکراین و ممنوعیت صادرات گندم توسط هند، ممکن است بحران گرسنگی یمن را عمیق تر کند و تورم مواد غذایی را افزایش دهد. نرخ تورم در دو سال گذشته در برخی از مناطق این کشور دو برابر شده است. ذخایر گندم یمن ممکن است تا اواسط ژوئیه به اتمام برسد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها