تحریم‌های جدید گروه ۷ علیه صنایع دفاعی روسیه

تحریم‌های جدید گروه ۷ علیه صنایع دفاعی روسیه
دوشنبه 6 تير 1401 - 14:32

آمریکا از تحریم‌های جدید گروه هفت علیه صنایع دفاعی روسیه با هدف کاستن از توانایی نظامی این کشور خبر داد.

العالم_اروپا

یک مقام ارشد آمریکایی روز دوشنبه گفت که گروه هفت سه‌شنبه (۲۷ ژوئن) به بسته جدیدی از اقدامات هماهنگ با هدف افزایش فشار بر روسیه به دلیل جنگ در اوکراین متعهد خواهد شد و برنامه‌هایی را برای سقف قیمت نفت روسیه نهایی خواهد کرد.

این مقام در یک جلسه توجیهی در حاشیه اجلاس سالانه گروه هفت گفت: هدف دوگانه رهبران گروه هفت هدف قرار دادن مستقیم درآمدهای پوتین (رئیس‌جمهور روسیه) به ویژه از طریق انرژی، اما همچنین به حداقل رساندن تاثیر آن بر اقتصادهای گروه هفت و سایر نقاط جهان بوده است.

به نوشته رویترز، کشورهای غربی مایلند فشار بر روسیه را بدون تحریک تورم فزاینده‌ای که به ویژه به جهان جنوب آسیب می‌رساند، افزایش دهند. طبق این تحلیل، تعیین سقف قیمت می‌تواند در عین کاهش قیمت انرژی به اقدام نظامی روسیه در اوکراین آسیب بزند.

کاخ سفید در گزاره‌برگی اعلام کرد: سران گروه هفت همچنین تعهد امنیتی بی‌سابقه و بلندمدت برای ارائه حمایت‌های مالی، بشردوستانه، نظامی و دیپلماتیک به اوکراین تا زمانی که (درگیری‌ها) طول بکشد خواهند داشت، از جمله تهیه به موقع تسلیحات پیشرفته.

خبرگزاری فرانسه هم از آلمان محل برگزاری اجلاس گروه هفت گزارش داد ایالات متحده دوشنبه تحریم‌های جدید این گروه علیه صنایع دفاعی روسیه را اعلام کرد تا از توانایی مسکو در طول عملیات در اوکراین بکاهد.

کاخ سفید اعلام کرد: سران گروه هفت تحریم‌های هدفمند را برای محدود کردن بیشتر دسترسی روسیه به فناوری‌های غربی که می‌تواند از صنعت تسلیحات روسیه حمایت کند، هماهنگ و گسترش خواهند داد. ایالات متحده همچنین به طور تهاجمی زنجیره‌های تامین دفاعی روسیه را هدف قرار خواهد داد و توانایی روسیه را برای جایگزینی تجهیزات نظامی که قبلاً در طول جنگ وحشیانه خود از دست داده، محدود خواهد کرد.

طبق این گزارش، یک مقام ارشد آمریکایی گفت: سران گروه هفت همچنین توافق کردند که پول جمع‌آوری شده از تعرفه‌های تجاری بالاتر که بر صادرات روسیه تحمیل شده باید به عنوان کمک به اوکراین ارسال شود. بایدن و دیگر سران گروه هفت به دنبال اختیاری برای استفاده از درآمدهای جمع آوری شده از هر گونه تعرفه‌های جدید بر روی کالاهای روسیه برای کمک به اوکراین و اطمینان از این که که روسیه هزینه جنگ خود را پرداخت می‌کند، خواهند بود.

سران کشورهای آمریکا، انگلیس، کانادا، فرانسه، ژاپن، ایتالیا، آلمان از روز یکشنبه (۲۶ ژوئن) در نشست گروه هفت به میزبانی اولاف شولتز صدراعظم آلمان حاضر شده و بر تداوم حمایتشان از اوکراین و تشدید فشارها بر روسیه تاکید کرده‌اند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها