درگیری‌های شدید در مرز سودان و اتیوپی؛ البرهان، اتیوپی را تهدید کرد

درگیری‌های شدید در مرز سودان و اتیوپی؛ البرهان، اتیوپی را تهدید کرد
سه شنبه 7 تير 1401 - 11:16

رئیس شورای انتقالی سودان تاکید کرد که پاسخ کشورش به اتیوپی بابت کشتار سربازان سودانی در منطقه مرزی "الفشقه"، در میادین نبرد خواهد بود. همچنین به گفته برخی نظامیان سودانی، از صبح دوشنبه درگیری‌های شدیدی میان نیروهای دو ارتش سودان و اتیوپی در مرزهای مشترک دو کشور آغاز شدند.

العالم - آفریقا

به گزارش شبکه خبری روسیا الیوم، عبدالفتاح البرهان، رئیس شورای حاکمیت انتقالی سودان هنگام بازدید از نیروهای مستقر در دو پایگاه الاسره و ود کولی واقع در منطقه الفشقه در مرزهای شرقی اظهار کرد: پاسخ ما به کشته شدن سربازانمان در منطقه الفشقه در میدان نبرد خواهد بود.

همچنین البرهان تاکید کرد: فرماندهی نیروهای مسلح سودان قصد دارد از نیروها پشتیبانی کرده و به آنها در انجام وظیفه مقدسشان یعنی دفاع از خاک کشور کمک کند و اراده نیروهای مسلح ماه هرگز تضعیف نخواهد شد و آنها به راه جان‌فشانی و شهادت در راه کشور ادامه می‌دهند.

رئیس شورای حاکمیت انتقالی باز هم تاکید کرد: خون شهدای ما هرگز فراموش نخواهاد شد و پاسخ ما یک حقیقت ملموس بر روی زمین خواهد بود و اتفاقاتی که در طول روزهای گذشته در منطقه الاسره رخ دادند، هرگز تکرار نخواهند شد و اجازه نخواهیم داد تا خط مرزهای بین‌المللی تحرک و یا حمله جدیدی به خاک سودان و شهروندان سودانی انجام شود.

او در ادامه نیز با ساکنان دو منطقه الاسره و ود کولی دیدار و گفتگو کرده و به آنها تعهد داد پروژه‌های زیرساخت‌های برق و جاده‌ها تکمیل شوند.

از سوی دیگر برخی منابع نظامی سودانی به سایت "سودان تریبون" گفتند: درگیری‌های شدیدی از صبح روز دوشنبه میان دو ارتش سودان و اتیوپی در برخی مناطق القریشه و باسنده واقع در مرزهای مشترک دو کشور شکل گرفتند.

به گفته این منابع، پس از آنکه شبه‌نظامیان مسلح با حمایت نیروهای ارتش اتیوپی به خاک سودان حمله کردند، ارتش سودان حمله آنها به منطقه قلع اللبان واقع در شرق منطقه الاسره را دفع کرد.

پیش از این وزارت خارجه اتیوپی در واکنش به اینکه خارطوم این کشور را متهم کرد هفت تن از سربازانش را اعدام کرده، اعلام کرد: اتفاقات اخیر در مرزها ساختگی هستند و سربازان ارتش سودان به دست شبه‌نظامیان بومی به قتل رسیدند.

ایسنا

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها