مانع پیش روی مرحله رایزنی های پارلمانی غیر الزام آور در لبنان

مانع پیش روی مرحله رایزنی های پارلمانی غیر الزام آور در لبنان
سه شنبه 7 تير 1401 - 13:04

با توجه به اختلافات بین جناح های پارلمانی بر سر تشکیل دولت آینده، نجیب میقاتی نخست وزیر منتخب رایزنی های پارلمانی غیرالزام آور را آغاز کرد.

العالم-لبنان

در حالی که بلوک وفاداری به مقاومت دیگران را به تسریع در تشکیل دولت وحدت ملی دعوت کرده و برای رفع بحران های کشور نیز تلاش می‌کند، برخی از احزاب پارلمانی به پافشاری خود در حفظ وضع موجود ادامه می دهند، آنها به بهانه مداخلات خارجی خواستار تشکیل دولت تکنوکرات هستند که تجربه سابق آن هیچ نتیجه ای برای حل بحران در کشور نداشته است.

محمد رعد رئیس بلوک وفاداری به مقاومت گفت: هرکس بخواهد این مسئله را تحریم کند به خود او مربوط است، اما اینکه هم تحریم کنند و هم برای دیگران بحران ایجاد کنند این دیگر مسئله آنها نیست و باید مسئولیت همکاری برای خیزش در این کشور را که بر عهده همه است، بپذیرند.

موضع محافل پارلمانی در چیستی ساختار دولت جدید با یکدیگر متضاد است، اکثریت نمایندگان مایل به تشکیل دولتی با مشارکت همه هستند و برخی دیگر از مشارکت در دولت سر باز می زنند.

این مسائل با اقدام اخیر آمریکا مبنی بر هشدار درمورد تحریم های جدید همراه شده است. هدف آمریکا ایجاد مانع برای هرگونه راه حل داخلی در لبنان و بستن راه روی کمک های احتمالی به این کشور است.

آیا بین درخواست برای دولتی که در آن همه مسئولیت خود را در آن بپذیرند و کسانی که تمایلی به مشارکت در آن ندارند، صحنه لبنان همچنان دستخوش نزاع سیاسی خواهد بود ؟ آیا راه‌حل‌های سریع و ضروری در این کشور با مانع روبرو خواهد شد؟

پربیننده ترین خبرها