«ابوحمزه الیمنی» فرمانده تروریست‌ها در سوریه که بود؟

«ابوحمزه الیمنی» فرمانده تروریست‌ها در سوریه که بود؟
سه شنبه 7 تير 1401 - 21:49

آمریکا مدعی شده است که ابوحمزه یمنی در حمله پهبادی با هواپیماهای بدون سرنشین در حومه ادلب کشته شد؛ وی یکی از رهبران گروه تروریستی «جند الاقصی» شاخه جدا شده از «هیئت تحریر شام» بود.

العالم_سوریه

ابوحمزه الیمنی عضو گروه تروریستی جند الاقصی بود، گروهی که پس از چندی دچار چند دستگی شد و برخی اعضایش از آن جدا شدند و به جبهه النصره در ادلب پیوستند.

ابوحمزه الیمنی ابتدا فرمانده نظامی این گروه در ادلب بود اما بعدها از آن جدا شد و به حُرّاس الدین پیوست که در فوریه 2018 تأسیس شد. این گروه عمدتاً از افراد مرتبط با القاعده تشکیل شده است که از جبهه النصره نیز جدا شدند.

در 20 سپتامبر، یک هواپیمای بدون سرنشین ائتلاف بین‌المللی یک خودرو را در جاده ادلب، هدف قرار داد و یک فرد ناشناس را کشت. در آن زمان گزارش های ضد و نقیضی درباره هویت فرد مورد نظر منتشر شد. منابع متعددی اعلام کردند که این خودرو حامل ابوحمزه الیمنی بود.

در ابتدا ائتلاف بین المللی، این حمله را رد کرد. همزمان جان کربی، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که نیروهای آمریکایی یکی از رهبران برجسته القاعده را در نزدیکی ادلب هدف قرار داده اند.

در حال حاضر آمریکا مدعی است با حمله پهبادی ابوحمزه الیمنی را کشته است.

این حمله پهپادی، دومین عملیات نیروهای آمریکایی در ژوئن جاری علیه یکی از فرماندهان ارشد گروه‌های افراطی در سوریه به حساب می‌‌آید.

پربیننده ترین خبرها