82 درصد از صهیونیست‌ها در قدس احساس امنیت نمی کنند

82 درصد از صهیونیست‌ها در قدس احساس امنیت نمی کنند
پنج‌شنبه 9 تير 1401 - 22:33

تحلیلگر مسائل اسرائیلی با بیان اینکه 82 درصد از صهیونیست هایی که در قدس ساکن هستند، احساس امنیت نمی کنند، گفت: کلیه سیاست های یهودی سازی که در شهر قدس اجرا شده و همه اقداماتی که برای تنگ کردن عرصه بر فلسطینی ها صورت گرفته، با ارائه این آمار رسمی شکست خورده است.

العالمفلسطین اشغالی

"نبیه عواضه" در گفتگو با برنامه " غیاهب الکیان" که از شبکه خبری العالم پخش می شود، اظهار داشت: نسبت یهودیان ساکن قدس اشغالی از 63 درصد مجموع اهالی این شهر تجاوز می کند و به حدود 540 هزار نفر می رسد ولی تعداد فلسطینی هایی که در قدس ساکن هستند، از حدود 350 هزار نفر فراتر نمی رود.

عواضه افزود: سیاستی که رژیم اشغالگر اسرائیل از زمان اشغال قدس در قبال این شهر در پیش گرفته است، سیاست یهودی سازی بوده که به طور مستقیم فلسطینی ها را به شکل های مختلف اعم از کشتار و بازداشت و اعمال محدودیت هدف قرار داده است.

طبق بررسی های این برنامه، 82 درصد از صهیونیست ها در قدس اشغالی احساس امنیت و آرامش ندارند وشهرک نشینان ساکن در مناطق مرزی باریکه غزه ، با نگرانی های واقعی روبرو هستند، این درحالیست که چنایت های قتل در جامعه صهیونیستی و خودکشی در میان نظامیان رژیم اشغالگر رو به افزایش است.

طبق آمار جدیدی که مقامات رژیم اشغالگر اسرائیلی ارائه کرده اند، 82 درصد از صهیونیست های ساکن قدس اشغالی، از بیم حملات فلسطینی ها احساس امنیت و آرامش ندارند و ارتش و پلیس این رژیم نیز توانایی حمایت از آنان را در برابر حملات فلسطینی ها ندارند.

علاوه بر صهیونیست ها که در قدس اشغالی احساس امنیت و آرامش ندارند، کسانی هم که در شهرک های نزدیک مرزهای باریکه غزه ساکن هستند، آرامشی ندارند.

این برنامه به افزایش آمار جنایت های قتل در برهه اخیر در داخل منازل و خیابان های اراضی اشغالی اشاره کرد و این مساله ، سوالاتی را درباره علل و انگیزه های این قتل ها در اذهان ایجاد می کند.

برنامه " غیاهب الکیان" همچنین به موضوع خودکشی نظامیان رژیم اشغالگر پرداخت و اعلام کرد: تعداد نظامیانی که تنها در شش ماه خودکشی کرده اند، به 11 نظامی اسرائیلی رسیده که این میزان در سال های گذشته ، به طور قابل ملاحظه افزایش یافته است.

پدیده دیگری که این برنامه به آن پرداخته است ، پدیده قتل زنان در داخل منازل و خارج از آن است و آمارها حاکی از افزایش تعداد است، این درحالیست که انتقاداتی متوجه مقامات رژیم اشغالگر است که از مبارزه با این پدیده ناتوان هستند.

پربیننده ترین خبرها