خشم روسیه از سخنان جانسون و احضار سفیر انگلیس

خشم روسیه از سخنان جانسون و احضار سفیر انگلیس
جمعه 10 تير 1401 - 01:31

وزارت امور خارجه روسیه پنجشنبه شب سفیر لندن در مسکو را به دلیل سخنان بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس در مورد ولادیمیر پوتین را احضار کرد.

العالم - اروپا

براساس بیانیه وزارت امور خارجه روسیه، مسکو با احضار دبورا برونرت سفر انگلیس، قاطعانه با اظهارات توهین آمیز مقامات بریتانیا نسبت به روسیه، رهبر آن، مقامات و همچنین مردم روسیه مخالفت کرد.

روسیه با انتقاد از لفاظی توهین آمیز غیرقابل قبول اعلام کرد که در جامعه مؤدب رسم بر این است که از این قبیل سخنان عذرخواهی کنند.

واکنش تند روسیه در حالی عنوان می شود که بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس روز سه‌شنبه گفت که پوتین اگر زن بود که نیست، من واقعاً فکر نمی‌کنم که او دست به یک جنگ تهاجم و خشونت دیوانه‌وار می‌زد.

رئیس جمهور روسیه در واکنش به سخنان سخیف جانسون آنها را نادرست خواند.

از ابتدای حمله روسیه به اوکراین در ۵ اسفند، دولت انگلیس در کنار متحدین غربی ایستاده و فشارهای اقتصادی فراوانی برای پایان دادن به این جنگ علیه اوکراین اعمال کرده است.

دولت انگلیس در هفته جاری درحالی که مردم این کشور از افزایش هزینه‌های زندگی و تورم بی‌سابقه در این کشور رنج می‌برند و تداوم این وضع منجر به اعتراضات گسترده برگزاری اعتصاب در بخش‌های عمومی کشور شده است، از اختصاص یک میلیارد پوند کمک نظامی بیشتر به اوکراین خبر داد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها