دورخیز ترامپ برای اعلام نامزدی در انتخابات ۲۰۲۴

دورخیز ترامپ برای اعلام نامزدی در انتخابات ۲۰۲۴
شنبه 11 تير 1401 - 19:28

دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا قصد دارد به زودی برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ اعلام نامزدی کند تا توجهات را از جلسات کمیته قضایی ۶ ژانویه درباره حمله به کنگره منحرف کند.

العالم ـ آمریکا

بنابر گزارش نیویورک تایمز، در حالی که بسیاری از جمهوریخواهان از ورود ترامپ به رقابت های انتخاباتی استقبال می کنند، اقدام وی همچنین بر اختلافات موجود در مورد اینکه آیا رئیس جمهوری سابق بهترین امید این حزب برای بازگشت به کاخ سفید است، می افزاید.

حزب جمهوریخواه همچنین در مورد این مساله اختلاف نظر دارد که آیا نامزدی ترامپ، باعث حواس پرتی از انتخابات میان دوره ای کنگره می شود و حتی تهدیدی مستقیم برای دموکراسی خواهد بود یا نه.

در همین حال، تحولات در آمریکا ترامپ را جسورتر کرده است تا خود را به عنوان رئیس این حزب تثبیت کند و توجهات را از رقبای احتمالی اش برباید.

جمهوریخواهان نزدیک به ترامپ می گویند وی معتقد است که اعلام رسمی نامزدی در انتخابات، ادعای او مبنی بر اینکه این تحقیقات از انگیزه سیاسی برخوردار است را تقویت می کند.

ترامپ در حالی وارد رقابت های انتخاباتی می شود که میزان محبوبیت وی در میان جمهوریخواهان حدود ۸۰ درصد است، با این همه نشانه هایی وجود دارد مبنی بر اینکه شمار روبه رشدی از رای دهندگان این حزب، گزینه های دیگری را بررسی می کنند.

زمان دقیق اعلام رسمی نامزد ترامپ هنوز مشخص نیست، اما وی اخیرا برخی از مشاورانش را شگفت زده کرده زمانی که گفت ممکن است نامزدی اش را بدون اطلاع قبلی به تیم خود در شبکه های اجتماعی اطلاع رسانی کند.

حضور ترامپ به عنوان نامزدی فعال در رقابت های انتخاباتی، برای دموکرات ها تبدیل انتخابات میان دوره ای کنگره به همه پرسی در مورد رئیس جمهوری سابق را آسان تر می کند.

این درحالی است که تیم رئیس جمهوری سابق آمریکا درمورد اینکه وی حتی باید بار دیگر نامزد انتخابات شود یا نه، اختلاف نظر دارند.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها