تشدید درگیری نظامی در اطراف آخرین شهر تحت کنترل اوکراین در منطقه لوهانسک

تشدید درگیری نظامی در اطراف آخرین شهر تحت کنترل اوکراین در منطقه لوهانسک
يکشنبه 12 تير 1401 - 07:58

نیروهای روسیه و جدایی‌طلبان مورد حمایت آن کشور حدود ۹۵ درصد از ایالت لوهانسک و حدود نیمی از ایالت دونتسک را در تصرف خود دارند.

العالم - تحولات اوکراین

به نقل از رویترز، درگیری نظامی در اطراف شهر لیسیچانسک، آخرین شهر تحت کنترل اوکراین در ایالت لوهانسک در شرق این کشور تشدید شده است.

رودیون میروشنیک، سفیر جمهوری خودخوانده لوهانسک در روسیه، در مصاحبه با تلویزیون روسیه با اشاره به این که «لیسیچانسک تحت کنترل درآمده است»، گفت: «متاسفانه (این شهر) هنوز آزاد نشده است».

رسانه‌های روسیه تصاویری را از رژه نیروهای شبه نظامی در خیابان‌های لیسیچانسک پخش کرده‌اند، اما روسلان موزیچوک، سخنگوی گارد ملی اوکراین، گفته است که شهر همچنان در کنترل نیروهای اوکراینی است.

روسلان موزیچوک تاکید کرد که به رغم ادامه نبردهای شدید در نزدیکی لیسیچانسک، این شهر محاصره نشده و تحت کنترل ارتش اوکراین است.

سخنگوی گارد ملی اوکراین با این حال گفت، مناطق لیسیچانسک و باخموت و همچنین خارکف سخت‌ترین شرایط را در کل خطوط مقدم نبردها دارند.

الکساندر سنکویچ، شهردار منطقه جنوبی میکولایف، که با اودسا، بندر حیاتی دریای سیاه هم مرز است، از انفجارهای قوی در این شهر خبر داده است.

علت این انفجارها هنوز مشخص نیست، اگرچه روسیه بعداً اعلام کرد که پست‌های فرماندهی ارتش اوکراین را در این منطقه هدف قرار داده است.

ارزیابی نهادهای اطلاعاتی غربی نشان می‌دهد که نیروهای روسیه و جدایی‌طلبان مورد حمایت آن کشور حدود ۹۵ درصد از ایالت لوهانسک و حدود نیمی از ایالت دونتسک، که روی هم رفته ناحیه دونباس را تشکیل می‌دهند در تصرف خود دارند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها