گزارش خبرنگار العالم در مکه از بیمارستان ایرانی برای حجاج

يکشنبه 12 تير 1401 - 22:18

هیئت پزشکی و جمعیت هلال احمر ایران خدمات درمانی مختلفی را به زائران مکه مکرمه ارائه می کنند.

العالم_عربستان سعودی

به گزارش خبرنگار العالم، بیمارستان مرکزی ایرانیان در مکه مکرمه، تحت نظارت بعثه پزشکی برای حجّاج ایرانی به بیماران، خدمات ارائه می دهد، این بیمارستان شبانه‌روزی در مقایسه با سایر کشورها از برتری‌هایی برخوردار است.

کادر پزشکی ایران که وظیفه ارائه خدمات بهداشتی به مراجعه کنندگان ایرانی را بر عهده گرفته است، بهترین کادر پزشکی در سرزمین وحی محسوب می شوند، این کادر متشکل از متخصصان و پرستارانی هستند که برای ارائه بهینه خدمات به زائران در شرایط شبیه سازی شده با فضای مکه، آموزش دیده اند .

علی مرعشی مسئول مرکز حج و زیارت جمعیت هلال احمر ایران به العالم گفت: در مرحله اول، زائر ایرانی کمی قبل از سفر به این دیار مقدس، در ایران تحت معاینات پزشکی قرار می گیرد و در صورت انجام سفر، پرونده سلامت نیز به آنجا منتقل می شود. هیئت پزشکی ایران مشتاق ارائه خدمات به هر زائر ایرانی در موسم حج است.

این بیمارستان دارای تجهیزات و دستگاه های پزشکی مدرن و پیشرفته و دارای آمبولانس هایی با متخصصین و افراد آموزش دیده جهت حضور در مواقع ضروری و در مدت زمان کوتاه می باشد .

زهرا روح اللهیان رئیس بخش پرستاری این بیمارستان در گفتگو با العالم اظهار داشت: ما و تعدادی از همکارانمان توفیق داشتیم که در این فضای معنوی و روحانی حضور داشتیم، کمک به یک زائر سالمند یا بیمار در حال انجام اعمال حج بسیار حس دل انگیزی است.

مرکز پزشکی ایرانیان علاوه بر تمامی تجهیزات، دارای داروخانه است. داروها از ایران وارد عربستان می شود و به داروخانه ارائه می گردد. داروهای موجود در داروخانه برطرف کننده نیازهای دو ماهه این مرکز برای زائران ایرانی در شهر مدینه منوره و مکه مکرمه است.

پربیننده ترین خبرها