امیرعبداللهیان: بمباران شیمیایی سردشت، اوج وقاحت رژیم صدام در جنگ تحمیلی علیه ایران بود

امیرعبداللهیان: بمباران شیمیایی سردشت، اوج وقاحت رژیم صدام در جنگ تحمیلی علیه ایران بود
دوشنبه 13 تير 1401 - 08:33

وزیر امور خارجه با بیان اینکه بمباران شیمیایی سردشت، اوج وقاحت رژیم صدام در جنگ تحمیلی علیه ایران بود، گفت: سکوت و همدستی مدعیان حقوق بشر در این جنایت وحشیانه و مغایر با حقوق بین‌الملل، هرگز از خاطر ملت ایران فراموش نخواهد شد.

العالم_ایران

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بامداد امروز (دوشنبه) در توئیتی درباره بمباران شیمیایی سردشت نوشت: بمباران شیمیایی سردشت، اوج وقاحت رژیم صدام در جنگ تحمیلی علیه کشورمان بود.

وی افزود: سکوت و همدستی مدعیان حقوق بشر در این جنایت وحشیانه و مغایر با حقوق بین‌الملل، هرگز از خاطر ملت بزرگ ایران فراموش نخواهد شد. روز ملی مبارزه با سلاح‌های شیمیایی و بیولوژیک را گرامی می‌داریم.

وزیر امور خارجه پیش از این نیز در پیامی به مناسبت سالگرد بمباران شیمیایی سردشت تصریح کرد: وزارت امور خارجه از هیچ تلاشی برای احقاق حقوق شهدا و جانبازان شیمیایی از مجاری ذیربط حقوقی و بین‌المللی، فروگذار نکرده و نخواهد کرد.

گفتنی است، هشتم تیر ماه سالگرد بمباران شیمیایی سردشت به عنوان روز ملی مبارزه با سلاح‌های شیمیایی و بیولوژیک نامگذاری شده است.

در پیام وزیر امور خارجه آمده بود: ۳۵ سال از بمباران شیمیایی دهشتناک شهر سردشت به دست رژیم سفاک بعثی، سپری شد. اگرچه در طول هشت سال جنگ تحمیلی بیش از ۳۰۰ بار از سلاح و بمب‌های شیمیایی علیه نظامیان و غیرنظامیان ایرانی در کلیه استان‌های نوار مرزی غرب ایران استفاده شد، اما حمله شیمیایی تیرماه ۱۳۶۶ به چهار نقطه شهر سردشت و برخی روستاهای اطراف آن شهر، غم انگیز‌ترین وجه از جنایات رژیم صدام و شرکای غربی‌اش را به تصویر کشید. بدین مناسبت و نامگذاری آن به عنوان «روز ملی مبارزه با سلاح‌های شیمیایی و بیولوژیک»، یاد و خاطره شهدای والامقام و جانبازان معزز شیمیایی را گرامی می‌دارم و برای بازماندگان و خانواده آن عزیزان از خداوند متعال صبر و شکیبایی مسئلت می‌کنم.

پربیننده ترین خبرها