متحدان "سعید" وی را تنها گذاشتند!

متحدان
دوشنبه 13 تير 1401 - 12:52

تمام کسانی که قیس سعید رئیس جمهور تونس را در پروژه اصلاح قانون اساسی همراهی کرده بودند، اکنون یکی پس از دیگری از جمع تایید کنندگان پیش نویس جدید خارج می شوند و رئیس جمهور را با پیش نویس خود تنها می گذارند تا در نهایت وادار به برگزاری رفراندوم شود.

العالم- تونس

دلایل مختلفی وجود دارد که بیهوده بودن تلاش سعید در راستای القای نقش نداشتن خود در تنظیم پیش نویس نهایی را اثبات می کند. مهم ترین این دلایل این است که او با پیش نویس خود تنها مانده و حتی صادق بلعید رئیس کمیته تدوین قانون اساسی را هم نادیده گرفته است. بلعید و امین محفوظ یکی از اعضای کمیته تدوین قانون اساسی تغییرات اساسی در این پیش نویس را محکوم کرده و خود را از هرگونه مسئولیتی درخصوص آن معاف دانستند.

سوال این است که از این به بعد چه اتفاقی خواهد افتاد؟ آیا سعید پیش از رفراندوم پیش نویس خود را تغییر خواهد داد؟ سوال مهم تر نیز این است که اگر پیش نویس رئیس جمهور رای نیاورد آیا او شکست را خواهد پذیرفت؟ البته این مسئله نیازمند مشارکت گسترده در رفراندوم و همچنین تعداد بالای آرای مخالف با پیش نویس سعید است، اما برخی مخالفان او فراخوان تحریم این رفراندوم را داده اند.

روند تلاش سعید برای اثبات برتری رای خود به مردم از زمانی آغاز شد که او پیوسته به صلاحیت نخبگان کشورش بدگمان شد و مخالفان خود را نیز خائن نامید و کار بدانجا رسید که اکنون او به نظر هیچ یک از منتقدان گوش فرا نمی دهد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها