پاکستان آبزرور: زمان همکاری‌های امنیتی بلندمدت تهران - اسلام‌آباد فرا رسیده است

پاکستان آبزرور: زمان همکاری‌های امنیتی بلندمدت تهران - اسلام‌آباد فرا رسیده است
دوشنبه 13 تير 1401 - 12:11

روزنامه «پاکستان آبزرور» با تاکید بر اهمیت دستاورد سفر اخیر رئیس کمیته ستاد مشترک نیروهای مسلح پاکستان به ایران، پیشنهاد تشکیل کارگروه مشترک با حضور مقام‌های بلندپایه نظامی دو کشور را مطرح کرد و نوشت: زمان همکاری‌های بلندمدت امنیتی تهران و اسلام‌آباد برای مقابله با دشمنان مشترک فرا رسیده است.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

روزنامه انگلیسی زبان پاکستان آبزرور در سرمقاله امروز خود با عنوان «همکاری‌های امنیتی با ایران» به دیدارهای اخیر ژنرال «ندیم رضا» و هیات بلندپایه نظامی پاکستان در تهران با رئیس جمهوری ایران و سایر مقام‌های نظامی و دفاعی کشورمان پرداخت و نوشت: با توجه به قرابت‌های فرهنگی و مذهبی نزدیک دو همسایه، آینده روابط آنان مبتنی بر اعتماد متقابل، همکاری، رویکرد برادری و روابط صمیمانه همسایگی خواهد بود و مشاهده گسترش مناسبات امنیتی و حرکت آن در مسیر درست، باعث دلگرمی است.

در این سرمقاله سفر ژنرال ندیم رضا رئیس کمیته ستاد مشترک نیروهای مسلح پاکستان به تهران یک تحول مهم و بیانگر تمایل جدی دو طرف برای ایجاد یک مشارکت قوی عنوان شده و آمده است: اکنون تهران و اسلام‌آباد خواهان آغاز همکاری‌های امنیتی و دفاعی معنادار و طولانی مدت هستند.

آبزرور با طرح این پیشنهاد که کارگروهی متشکل از مقام‌های بلندپایه نظامی ایران و پاکستان برای پیشبرد همکاری‌های مرزی، امنیتی و تدوین یک برنامه جامع برای مقابله با دشمنان مشترک و بدخواهان روابط دو همسایه باید تشکیل شود، نوشت: اگر این اتفاق بیافتد، آرمان‌های دو ملت محقق خواهد شد زیرا هر دو کشور احترام و محبت بی‌اندازه نسبت به یکدیگر قائل هستند.

این روزنامه در ادامه افزود: با توجه به سرمایه‌گذاری چین در این منطقه و وضعیت پیچیده امنیتی، چنین همکاری‌هایی نیز نیاز روز است و منافع دو کشور را برای پیشبرد جمعی در مسیر توسعه و در عین حال خنثی کردن نقشه‌های شیطانی بدخواهانی که در واقع مخالف این دو همسایه مسلمان هستند، تامین می‌کند.

پاکستان آبزرور تاکید کرد: زمان آن فرا رسیده است که مخلان صلح در مرزهای مشترک به ویژه قاچاقچیان را از بین ببریم. نیروهای مسلح دو کشور باید در رزمایش های مشترک در سطوح مختلف شرکت کنند و پرسنل نظامی یکدیگر را در مؤسسات خود آموزش دهند زیرا این امر منجر به اشتراک گذاری بهتر دانش و تجربیات می‌شود.

به نوشته این روزنامه انگلیسی زبان، هم ایران و هم پاکستان دارای صنعت تولید دفاعی قوی هستند و همکاری آن‌ها در این زمینه می‌تواند برای ارتقای روابط آن‌ها به حوزه ها و اهداف جدید بسیار مفید باشد لذا آنان می‌توانند وارد سرمایه گذاری‌های مشترک برای تولید تجهیزات دفاعی شوند.

به گزارش ایرنا، آیت الله رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران روز سه شنبه هفتم تیر در دیدار با ژنرال ندیم رضا رئیس کمیته ستاد مشترک نیروهای مسلح پاکستان با قدردانی از همکاری دولت و ارتش این کشور برای ارتقای شرایط امنیتی در خطوط مرزی دو کشور اظهار داشت: مناسبات خوب نیروهای مسلح ایران و پاکستان زمینه‌ها و شرایط امنیتی نسبتاً مناسبی را در مرزهای دو کشور به وجود آورده است.

پربیننده ترین خبرها