پلیس: انگیزه مهاجم حمله مرگبار دانمارک مشخص نیست/ کشته شدن 3 نفر؛ حال 3 تن از زخمی ها هم وخیم است

پلیس: انگیزه مهاجم حمله مرگبار دانمارک مشخص نیست/ کشته شدن 3 نفر؛ حال 3 تن از زخمی ها هم وخیم است
دوشنبه 13 تير 1401 - 12:23

در پی حمله مرگبار روز گذشته (یکشنبه) در یک مرکز خرید کپنهاک و کشته شدن سه نفر در جریان این تیراندازی، پلیس اعلام کرده که هنوز به دلایل لازم مبنی بر انگیزه‌های نژادپرستانه متهم یا موارد دیگر دست نیافته‌ است.

العالم ـ اروپا

بنابر گزارش خبرگزاری رویترز، دانمارک آخرین بار در سال ۲۰۱۵ شاهد حمله ستیزه جویانه‌ای بود که در آن دو نفر کشته و ۶ افسر پلیس زخمی شدند. حمله ای که در آن یک فرد مسلح مردی را بیرون از یک مرکز فرهنگی به ضرب گلوله کشت.

حال با گذشت ۷ سال از وقوع آن حمله، یک تیراندازی دیگر در روز گذشته در یک مرکز خرید در کپنهاک پایتخت این کشور رخ داد و پلیس دانمارک اعلام کرد سه نفر کشته و چندین نفر زخمی شدند و یک مرد ۲۲ ساله دانمارکی دستگیر شده است.

این حمله مسلحانه در پی میزبانی سه مرحله اول مسابقه دوچرخه‌سواری تور دو فرانس صورت می گیرد که سبب بهت و وحشت مردم شده است.

«مته فردریکسن» نخست وزیر دانمارک اواخر روز یکشنبه در بیانیه‌ای گفت: دانمارک یکشنبه شب مورد حمله بی رحمانه‌ای قرار گرفت، چندین نفر کشته شدند، شمار زیادی زخمی شدند. آن هم در زمانی که خانواده‌های بی گناه در حال خرید یا صرف غذا در بیرون از خانه بودند.

وی افزود: پایتخت زیبا و عموما بسیار امن ما ظرف چند ثانیه دستخوش تغییر شد. من می‌خواهم از مردم کشورم بخواهم تا در کنار هم بایستند و در این زمان سخت از یکدیگر حمایت کنند.

گفته می شود مظنون یک مرد ۲۲ ساله بوده که دو مرد و یک زن را کشته است. چند تن دیگر هم در این تیراندازی زخمی شده اند و حال سه نفر دیگر از زخمی ها نیز وخیم گزارش شده است.

پلیس کپنهاک گفت که تحقیقات تاکنون به انگیزه های نژادپرستانه متهم یا موارد دیگر اشاره‌ای نداشته است هرچند هنوز نمی توان نتیجه گیری کرد.

به گزارش ایرنا، تارنمای یک روزنامه دانمارکی (Ekstra Bladet) ویدئویی را منتشر کرده که نشان می دهد فرد مهاجم در حالیکه اسلحه بزرگی در دست دارد در مرکز خرید قدم می زند و آن را دور شانه‌هایش می چرخاند. شخصی که این ویدئو را برای روزنامه دانمارکی فرستاده گفت: او بسیار تهاجمی به نظر می‌رسید و سخنانی را فریاد می زد.

یک شاهد عینی دیگر هم در گفت‌وگو با تلویزیون این کشور گفت: مردم ابتدا فکر کردند که او دزد است، اما اندکی بعد صدای تیراندازی شنیده شد. مهاجم فقط به جمعیت شلیک می کرد، نه به زمین و هوا.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها