سوءاستفاده رژیم صهیونیستی از اختلافات بین الجزایر و مغرب

سوءاستفاده رژیم صهیونیستی از اختلافات بین الجزایر و مغرب
دوشنبه 13 تير 1401 - 18:27

مسلمانان و اعراب بسیار غمگین می شوند وقتی که برخی از رژیم های عربی را می بینند که می کوشند به شکلی شرم آور رابطه خود با رژیم صهیونیستی را علنی کنند.

العالم – کشکول

از سوی دیگر، با مشاهده مواضع اصیل عربی و اسلامی ملت ها که عادی سازی را رد می کنند، به آرمان فلسطین متعهد هستند و بهای گزافی را به خاطر این مواضع افتخار آمیزشان می پردازند، امیدوار می شود.

در مقابل مواضع ذلت بار سعودی، امارات، بحرین، مصر، اردن و سودان در زمینه عادی سازی، شاهد مواضع افتخار آمیز سوریه، عراق، یمن و کویت در زمینه ضدیت با این روند هستیم اما در این زمینه مواضع نظام های دو کشور مغرب و الجزایر را باید بیشتر بررسی نماییم.

الجزایر به عنوان کشور مقاومت، آنقدر کوشید تا رژیم صهیونیستی را از اتحادیه آفریقا اخراج کرد، رژیمی که با همدستی برخی از کشورهای عربی و اسلامی قاره آفریقا و جهان عضویت ناظر در این اتحادیه را به دست آورده بود.

الجزایر با این اقدام مانع از نفوذ رژیم صهیونیستی در جهان عرب و آفریقا شد.

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس دیروز یکشنبه در راس هیاتی بلندپایه به دعوت رسمی عبدالمجید تبون رئیس جمهور الجزایر وارد این کشور شد.

حماس با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که مردم فلسطین و مقاومت دلیرانه آنها، انقلاب الجزایر را برای آزادی فلسطین سرمشق خود قرار داده اند.

اما مغرب به عنوان همسایه الجزایر پس از سفر بنی گانتس وزیر جنگ رژیم صهیونیستی یادداشت تفاهم دفاعی با این رژیم امضا کرد.

رژیم صهیونیستی با سوء استفاده از اختلاف میان دو کشور بر سر مساله صحرا، خود را حامی مغرب نشان داد و اقدام به امضای این توافق نمود.

این تفاهم که شامل همکاری در زمینه های امنیتی و اطلاعاتی، فروش تجهیزات امنیتی و نظامی و برگزاری رزمایش های مشترک است، زمینه را برای صادرات صهیونیستی به مغرب هموار می کند.

یک هفته قبل، آیلت شاکد، وزیر داخلی رژیم صهیونیستی که همواره فلسطینی ها را مارهایی توصیف می کند که باید نابود شوند، در سفر به مغرب، خواستار آوردن کارگران مغربی به رژیم برای کار در زمینه های ساخت و ساز و پرستاری شد.

رابطه مغرب و رژیم صهیونیستی و سوء استفاده رژیم صهیونیستی از اختلاف مغرب و الجزایر درباره موضوع صحرا این نگرانی را ایجاد نموده که امکان دارد تل آویو، این اختلاف را به طرف جنگ سوق دهد تا بتواند منابع این دو کشور را نابود، ارتشهایشان را ضعیف و منطقه را به طرف هرج و مرج سوق دهد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها