دادستانی فلسطین: گزارش آمریکا درباره شهید ابوعاقله، مردود است

دادستانی فلسطین: گزارش آمریکا درباره شهید ابوعاقله، مردود است
دوشنبه 13 تير 1401 - 22:16

دادستانی فلسطین در واکنش به گزارش جانبدارانه آمریکا از شهادت خبرنگار فلسطینی شبکه الجزیره، تأکید کرد که رژیم صهیونیستی مسئول ترور این فرد است.

العالم - فلسطین اشغالی

وزارت خارجه آمریکا امروز دوشنبه نتایج تحقیقات ادعایی خود درباره شهادت خبرنگار فلسطینی-آمریکایی شبکه خبری الجزیره را که به ضرب گلوله رژیم صهیونیستی در کرانه باختری به قتل رسید منتشر و ادعا کرد که مشخص نیست نظامیان صهیونیست عامل شهادت وی باشند.

دادستانی فلسطین هم در واکنش به این ادعا، بیانیه‌ای منتشر و تأکید کرد، نتایجی که در جریان تحقیقات دادستانی در مسئله ترور ابوعاقله به دست آمد، مبتنی بر مجموعه‌ای از ادله و براهین محکم است که شامل گزارشهای فنی، مشاهدات میدانی و اظهارات شاهدان عینی است.

خبرگزاری وفا ضمن نقل این بیانیه، گزارش داد، قطعا مشخص است ترور ابوعاقله با شلیک مستقیم گلوله از سوی یکی از نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی بوده که در محل حضور داشته‌اند و در زمان و مکان وقوع جرم، هیچ خبری از درگیری مسلحانه نبوده است.

دادستانی فلسطین تأکید کرد، گلوله‌ای که از سر شهید ابوعاقله خارج شده است، نشان می‌دهد که گلوله از فاصله 170-180 متری شلیک شده که با محل استقرار نیروهای صهیونیست همخوانی دارد.

به گفته این نهاد، این تحقیقات در اختیار طرف آمریکایی قرار گرفت، ولی درباره اظهارات این طرف پیرامون نتایج بررسی فنی گلوله، و این ادعا که دستیابی به یک نتیجه روشن، ممکن نیست، باید گفت که این مسئله عجیب است و چنین چیزی صحت ندارد.

دادستانی فلسطین ضمن ابراز تعجب از بیانیه آمریکا، خاطر نشان کرد، اینکه آمریکا می‌گوید دلیلی وجود ندارد که نشان دهد، هدف قرار دادن ابوعاقله عمدی است، غیر قابل پذیرش است.

این نهاد در پایان تأکید کرد، طرفی که از نظر قانونی مسئول تحقیقات است، دادستانی فلسطین است و هر گونه نتیجه‌ای از سوی سایر طرفها، برای دادستانی الزام آور نیست؛ لذا رژیم صهیونیستی مسئول قتل عمد شهید ابوعاقله است و رام الله نیز اقدامات حقوقی خود را برای تعقیب این رژیم در دادگاههای بین‌المللی تکمیل کند.

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای درباره تحقیقات واشنگتن در خصوص این جنایت علی‌رغم اذعان به اینکه گلوله از سمت مواضع ارتش رژیم صهیونیستی به سمت «شیرین ابوعاقله» شلیک شده به تمامی توجهیات برای کوچک‌نمایی ابعاد این جنایت و تقصیرزدایی از رژیم صهیونیستی متوسل شده است.

فارس

پربیننده ترین خبرها