واکنش کاربران سوری به انفجارهای شدید در میدان نفتی دیر الزور

واکنش کاربران سوری به انفجارهای شدید در میدان نفتی دیر الزور
سه شنبه 14 تير 1401 - 17:17

هشتگ های #میدان_نفتی_العمر #میدان_العمر و #دیر_الزور با توجه به تحولات اخیر در سوریه، در صدر بازدیدها قرار گرفت.

العالم _ سوریه

چهار هشتک (#عید_قربان #میدان_نفتی_العمر #میدان_العمر و #دیر_الزور) در شبکه اجتماعی توئیتر در سوریه و اردن، ترند شدند.

در این میان هشتگ های #میدان_نفتی_العمر #میدان_العمر و #دیر_الزور با توجه به تحولات اخیر در سوریه، قابل توجهند.

خبرنگار العالم در سوریه روز دوشنبه شب از وقوع دو انفجار در میدان نفتی العمر در شرق دیر الزور خبر داد، پس از این دو انفجار، شعله‌های آتش از این محل زبانه کشید.

نیروهای اشغالگر آمریکایی از میدان نفتی العمر به عنوان پایگاه نظامی خود در دیر الزور استفاده می کنند. ارتش اشغالگر آمریکا اعلام کرد این دو انفجار نتیجه تمرین های نظامی بوده است.

هم زمان یک منبع خبری نزدیک به نیروهای ائتلاف آمریکایی اعلام کرد انفجارها هنگام تمرین نظامی رخ داد که نیروهای ائتلاف و نیروهای قسد با هم انجام می دادند.

در اتفاقی دیگر، منابع محلی به سانا، خبرگزاری رسمی سوریه، گفتند که یک کاروان متشکل از 55 تانکر متعلق به نیروهای اشغالگر آمریکایی حاوی نفت سرقتی سوریه، چند بار از طریق گذرگاه المحمودیه در حومه الیعربیه در شمال شرق الحسکه وارد خاک عراق شدند، اتفاقی که بارها رخ داده است.

آنچه به خوبی آشکار است، اقدام نیروهای اشغالگر آمریکایی در به سرقت بردن نفت سوریه از حومه الحسکه به طرف خاک عراق است.

در اتفاقی دیگر، بر اثر عملیات هلی برن نیروهای اشغلگر آمریکایی با مشارکت نیروهای سویه دموکراتیک، قسد در روز دوشنبه در روستای الزر در حومه شمال شرق دیر الزور، دو غیر نظامی سوری کشته شدند.

این عملیات با آتشباری سنگین همراه بود، عملیاتی که ساکنان مناطق اشغالی را در منطقه الجزیره در سوریه در تنگنای شدید قرار داده است.

این تجاوزات، واکنش فعالان را در سوریه به همراه داشته است به گونه ای که هشتگ های #میدان_نفتی_العمر #میدان_العمر و #دیر_الزور در صدر هشتگ هایی قرار گرفتند که بیش از همه دیده شدند.

نجلاء السعدی در حساب کاربری خود در توئیتر با نام «نون والقلم» نوشت: انفجارهای شدید داخل #میدان_نفتی_العمر که پایگاه نظامی نیروهای اشغالگر آمریکایی است بر اثر اصابت چند موشک.

این فعال زن سوری در توئیتی دیگر نوشت: قهرمانان ارتش عربی سوریه مراکز امنیتی و پایگاه های نظامی اشغالگران آمریکایی را در شهرک های اطراف #میدان_نفتی_العمر هدف قرار دادند که به کشته و زخمی شدن شماری از افراد مسلح خائن وابسته به نیروهای اشغالگر منجر شد.

یک فعال زن سوری دیگر هم با نام ماری نوشت: خبر فوری اینکه در #میدان_نفتی_العمر در حومه شرقی #دیر_الزور که محل استقرار نیروهای اشغالگر آمریکایی است، صدای انفجارهایی شنیده شد که علت آنها مشخص نیست. این انفجارها به طور مشخص داخل کارگاه گازی #كونيكو رخ داد که نظامیان آمریکایی، انگلیسی و فرانسوی حضور دارند.

فعال دیگری با نام سلوان نکاری هم نوشت: تجهیزات نظامی جدید متعلق به #ائتلاف_بین المللی به پایگاه نفتی العمر در حومه جنوب شرقی دیر الزور رسید و هم زمان دوربین های پیشرفته ای در اطراف این پایگاه نصب شد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها