ادامه اعتراضات به حکومت نظامیان در سودان

سه شنبه 14 تير 1401 - 21:46

مردم سودان با ادامه اعتراضات و تجمعات، ضمن مخالفت با سیاست های شورای نظامی، خواستار روی کار آمدن دولت مدنی شدند.

العالم _ سودان

مردم سودان برای ششمین روز پی در پی به تجمعات اعتراضی خود در خرطوم پایتخت و شهرهای اطراف آن ادامه دادند و با تصمیمات عبدالفتاح البرهان فرمانده ارتش مخالفت کردند.

معترضان اظهارات اخیر عبد الفتاح البرهان را درباره ایجاد شرایط برای روی کار آمدن دولتی مدنی در سودان مانور سیاسی و عقب نشینی تاکتیکی به علت فشارهای مردمی دانستند و ضمن مخالفت با آن تاکید کردند چنین تصمیماتی مطالبات انقلاب مردمی را در سودان برآورده نمی کند.

البرهان که 25 ماه اکتبر گذشته قدرت را از طریق کودتا در اختیار گرفت، روز دوشنبه گفت ارتش در گفتگوهای کنونی شرکت نمی کند تا زمینه برای نیروهای سیاسی و انقلابی و تشکیل دولت موقت و مستقل فراهم شود، دولتی که مطالبات دوره انتقالی را برآورده سازد.

محافل سیاسی و مردمی سودان وعده های البرهان را درباره انحلال شورای حاکمیتی و تشکیل شورای عالی نیروهای مسلح، نیرنگ و فریبی جدید برای بازگرداندن کودتاگران اصلی از میان نیروهای مسلح و نیروهای واکنش سریع به قدرت و به انحصار درآوردن امتیازات اقتصادی برای خود دانستند.

هم زمان صدها معترض سودانی روز سه شنبه برای ششمین روز پی در پی در سه منطقه خرطوم پایتخت تجمع کردند و خواستار روی کار آمدن حکومتی مدنی و پایان کودتای نظامی شدند.

معترضان پس از سخنان عبدالفتاح البرهان، با آتش زدن لاستیک های خودرو، خیابان ها را در منطقه «بری» در شرق خرطوم بستند و با این اقدام خود نشان دادند که از وعده های البرهان قانع نشده اند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها