مرز آمریکا و مکزیک مرگبارترین نقطه مرزی جهان به روایت سازمان ملل

مرز آمریکا و مکزیک مرگبارترین نقطه مرزی جهان به روایت سازمان ملل
چهارشنبه 15 تير 1401 - 13:10

بر اساس مطالعه اخیر سازمان ملل مرز زمینی میان آمریکا و مکزیک به عنوان "مرگبارترین" نقطه مرزی جهان نام گرفته است.

العالم - امریکا

مطالعه آژانس بین المللی مهاجرت نشان می دهد که در سال گذشته میلادی تعداد بی سابقه ۷۲۸ مهاجر در گذرگاه مرزی آمریکا و مکزیک جان خود را از دست داده یا مفقود شده اند و به همین دلیل این گذرگاه به عنوان مرگبارترین نقطه مرزی در جهان نام گرفته است.

سازمان بین‌المللی مهاجرت اعلام کرد که در سال ۲۰۲۱ حدود یک هزار و ۲۳۸ مهاجر در قاره آمریکا جان خود را از دست داده اند که بیشترین تعداد مرگ و میر در مرز مشترک آمریکا و مکزیک اتفاق افتاده است.

این سازمان همچنین اعلام کرد به دلیل مشکل جمع آوری اطلاعات، این تعداد می تواند بیشتر باشد.

سازمان ملل اعلام کرد که از جمله دلایل مرگ و ناپدید شدن مهاجران در قاره آمریکا نبود « گزینه‌های جابجایی امن و قانونی» است و افزود: نبود این شرایط باعث می‌شود مهاجران، مسیرهای خطرناک‌تری را برای رسیدن به مقصد خود انتخاب کنند.

این درحالی است که اداره محافظت از مرزها و گمرک آمریکا گزارش داده است که تنها در ماه مه سال جاری ۲۳۲ هزار و ۶۲۸ مهاجر غیرقانونی را بازداشت کرده است که بالاترین تعداد بازداشت مهاجران در آمریکا در ۲۳ سال گذشته محسوب می شود.

نشریه آمریکایی «نیویورک تایمز» به تازگی گزارش داد: مقامات ایالتی و محلی اعلام کردند که تاکنون اجساد حداقل ۴۶ نفر را که گمان می رود مهاجرانی باشند که از مرز مکزیک عبور کرده و وارد خاک آمریکا شده‌اند؛ اواخر روز دوشنبه (به وقت محلی) در یک کامیون که درحومه سن آنتونیو به حال خود رها شده بود، پیدا کرده‌اند.

این نشریه آمریکایی در ادامه نوشت: به گفته مقامات محلی حداقل ۱۶ نفر از جمله چهار کودک در میان این اجساد، زنده پیدا شدند که دچار گرمازدگی و کم آبی شده بودند و به بیمارستان انتقال یافتند.

سن آنتونیو که در فاصله ۲۵۰ کیلومتری از مرز مکزیک قرار دارد با حرارتی بیش از ۱۰۳درجه فارنهایت نزدیک به ۴۰ درجه سانتی گراد مواجه است.

بنابراین گزارش، رئیس اداره پلیس منطقه سن آنتونیو آن را بدترین حادثه در این شهر توصیف کرد و افزود تاکنون سه نفر درارتباط با این قضیه بازداشت شدند.

شبکه خبری فاکس نیوز گزارش داد: مقامات محلی در یک تریلی ۱۸ چرخ، یکصد نفر را در منطقه ممنوعه سن آنتونیو شناسایی کردند که از این تعداد ۴۶ نفر جان باخته اند.
«گِرِگ ابوت» فرماندار ایالت تگزاس به دنبال پیدا شدن اجساد ۴۶ نفر در یک کانتینر در حوالی شهر «سن آنتونیو» مقصر این حادثه را جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا و سیاست مرزهای باز و مهاجرتی دولت وی دانست .

به گزارش ایرنا، دولت جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا که تاکنون نتوانسته است به وعده های مهاجرتی قبلی خود عمل کند، در اجلاس سران قاره آمریکا نیز از فهرستی طولانی از وعده ها و تمهیدات نمادین برای مقابله با بحران مهاجرت به این کشور رونمایی کرد.

پربیننده ترین خبرها