انتقاد مسکو از تبلیغات غرب درباره 'تهدید شیمیایی' روسیه

انتقاد مسکو از تبلیغات غرب درباره 'تهدید شیمیایی' روسیه
پنج‌شنبه 16 تير 1401 - 06:20

ماریا زاخاروا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه چهارشنبه شب گفت که از غرب می‌خواهیم که جامعه جهانی را از تهدید شیمیایی روسیه نترساند و سازمان منع سلاح های شیمیایی را سیاست زده نکند.

العالم - اروپا

به گزارش "راشا تودی"، زاخاروا که در جریان یکصدمین سالگرد شورای اجرایی سازمان منع سلاح‌های شیمیایی سخن می گفت، افزود که مسکو از اداره سیاسی کشورهای غربی می‌خواهد که از ارعاب جامعه جهانی نسبت به تهدید شیمیایی روسیه که بی اساس است، دست بکشند.

وی افزود: یک بار دیگر متحدان اروپایی اقیانوس اطلس به سرکردگی ایالات متحده یک موضع ویرانگر در قبال سازمان منع سلاح‌های شیمیایی را در پیش گرفته‌اند، به طوری که روند سیاست زده کردن این سازمان چند جانبه را افزایش داده‌اند.

زاخاروا تأکید کرد: نه تنها سوریه، بلکه روسیه نیز هدف اتهامات دیوانه‌وار و بی اساس مبنی بر نقض کنوانسیون منع تسلیحات شیمیایی قرار گرفته است.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه افزود: به جز اشاره‌هایی که پیش‌تر در خصوص موضوع سرگئی اسکریپال و مسموم شدن الکسی ناوالنی شده بود، اتهاماتی درخصوص آماده سازی برای استفاده مسکو، دونتسک و لوهانسک از سلاح‌های سمی و شیمیایی درچارچوب عملیات نظامی در اوکراین مطرح شده است.

وی در پایان تأکید کرد: با وجود خرابکاری نازیست‌های اوکراینی در جنوب و جنوب شرق این کشور، اما دولت کی‌یف همچنان روسیه را به استفاده شیمیایی متهم می‌کند که اتهامی بی اساس است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها