ائتلاف الفتح هشدار داد؛

پرواز بالگردهای آمریکایی بدون بازرسی در حریم هوایی عراق

پرواز بالگردهای آمریکایی بدون بازرسی در حریم هوایی عراق
پنج‌شنبه 16 تير 1401 - 09:36

یکی از رهبران ائتلاف فتح عراق تاکید کرد که آمریکا از یک بند در توافقنامه امنیتی با بغداد برای پیشبرد برنامه خبیثانه خود سوء استفاده می کند.

العالم - عراق

به نقل از المعلومه، «محمد اسماعیل» از رهبران ائتلاف فتح عراق عنوان کرد که آمریکا از یک بند در توافقنامه امنیتی با بغداد برای پیشبرد برنامه خبیثانه خود سو استفاده می‌کند.

وی افزود: یک بند از توافقنامه مشترک بغداد و واشنگتن، انعطاف بالایی برای آمریکا در زمینه پرواز بالگردها و جنگنده‌های این کشور بدون هیچگونه نظارت و بازرسی در آسمان عراق ایجاد کرده است و این یک نقص و تخطی غیر قابل قبول و نقض امنیت ملی عراق است.

این رهبر ائتلاف فتح ادامه داد: هواپیماها و بالگردهای آمریکایی که در حریم هوایی عراق پرواز می‌کنند، مورد بازرسی قرار نمی‌گیرند و این موضوعی است که باید مورد توجه قرار گیرد زیرا خلأ بزرگی برای پیشبرد اهداف مخرب واشنگتن به حساب می‌آید که به مصالح امنیتی عراق آسیب می‌زند و عامل بسیاری از تخلفات طی سال‌های گذشته بوده است.

اسماعیل با تاکید بر ضرورت بازنگری در این توافقنامه و اخراج بقیه نیروهای خارجی از عراق و بازرسی دقیق همه بالگردها، گفت: ما در شرایط بسیار حساسی در خاورمیانه به سر می بریم از این رو باید در قبال چنین اقداماتی هشیار باشیم.

نیروهای آمریکایی در دو پایگاه نظامی در غرب و شمال عراق مستقر هستند که جنگنده‌ها و بالگردهای نظامی زیادی در این پایگاه قرار دارد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها