حکیم: همه طرف ها مسئول پایان دادن به بن بست سیاسی در عراق هستند

حکیم: همه طرف ها مسئول پایان دادن به بن بست سیاسی در عراق هستند
پنج‌شنبه 16 تير 1401 - 11:35

رهبر جریان حکمت ملی عراق تاکید کرد که همه طرف ها مسئول پایان دادن به بن بست سیاسی فعلی در این کشور هستند.

العالم - عراق

به نقل از خبرگزاری رسمی عراق، سید عمار حکیم رهبر جریان حکمت ملی با تاکید بر اینکه همه طرف‌ها مسئول پایان دادن به بن بست سیاسی در این کشور هستند، بار دیگر خواستار تشکیل دولت ملی شایسته و صادق به دور از سهم خواهی و تقسیم مناصب شد.

حکیم در دیدار با «بافل طالبانی» رئیس حزب اتحادیه میهنی کردستان افزود: ساختار دولت شایسته ملی باید در راستای اطمینان دادن به ملت عراق در همه عرصه‌ها باشد.

رهبر جریان حکمت ملی عراق از گروه‌های سیاسی کُرد خواست در مرحله بعدی در مورد نامزد ریاست جمهوری به توافق برسند، چرا که این مسئله در حل و فصل بخش بزرگی از انسداد سیاسی و تشکیل دولت نقش بسزایی دارد.

پیش از این سید عمار حکیم، تشکیل دولت مقتدر و متوازن، بازنگری در قانون اساسی و اجرای تعدیلات لازم، سیاست بی‌طرفی مؤثر در عرصه منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای، تقویت زیرساخت‌های اقتصادی عراق و مبارزه با پدیده‌های فرهنگی منفی را به عنوان پنج گام برای اصلاحات فراگیر در عراق پیشنهاد داده بود.

همچنین رهبر جریان حکمت ملی عراق بر عدم مشارکت این جریان در دولت آینده تاکید کرده و گفته بود: به نقش ملی خود در ایجاد همگرایی میان احزاب و گروه‌های سیاسی، اعمال فشار برای تشکیل دولت ملی و توانا به ارائه خدمات و ایجاد پل ارتباطی میان مردم و نظام سیاسی ادامه می‌دهیم.

پربیننده ترین خبرها