برنامه‌ سفر بایدن به تل آویو؛ از بازدیدهای نظامی تا دیدارهای سیاسی

برنامه‌ سفر بایدن به تل آویو؛ از بازدیدهای نظامی تا دیدارهای سیاسی
جمعه 17 تير 1401 - 12:57

برنامه‌ رئیس‌جمهور آمریکا به سرزمین‌های اشغالی شامل دستورکاری بی‌سابقه از بازدیدهای نظامی تا دیدارهای سیاسی متعدد است.

العالم _ آمریکا

«جو بایدن» رئیس‌جمهور ایالات متحده برنامه‌های سفر خود به سرزمین‌های اشغالی را تعیین کرد؛ اگرچه این دهمین سفر وی به تل‌آویو و کرانه باختری است، اما شامل دیدارهای زیادی خواهد بود و این، در نوع خود بی‌سابقه است.

طبق گزارش پایگاه خبری «روسیا الیوم»، بایدن بعدازظهر روز چهارشنبه (۱۳ ژوئیه) وارد فرودگاه «بن‌گوریون» خواهد شد و «یائیر لاپید» نخست‌وزیر موقت رژیم صهیونیستی، در دومین دیدارش با وی، از سال ۲۰۱۳ تاکنون، به طور رسمی از او استقبال خواهد کرد.

پس از آن، بایدن به همراه «بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی از تعدادی از سیستم‌های امنیتی تل‌آویو بازدید خواهد کرد؛ این بازید در پایگاه هوایی «پالماخیم» در مرکز سرزمین‌های اشغالی و نزدیک فرودگاه انجام خواهد شد.

این بازدید شامل رونمایی از سامانه دفاع موشکی از نسل گنبد آهنین خواهد بود؛ این رونمایی در راستای تلاش‌های ایالات متحده برای اعطای ۵۰۰ میلیون دلار به تل‌آویو پس از جنگ سال گذشته با غزه خواهد بود.

در صبح روز دوم سفر، بایدن با لاپید دیدار و کنفرانس خبری مشترک خواهد داشت؛ سپس در یک نشست مجازی با «نارندرا مودی» نخست‌وزیر هند و «محمد بن‌زاید آل‌نهیان» رئیس امارات شرکت خواهند کرد.

پس از این نشست مجازی، رئیس‌جمهور آمریکا با «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی دیدار خواهد کرد؛ بایدن سپس یک نشست کوتاه با «بنیامین نتانیاهو» رهبر مخالفان، خواهد داشت.

صبح روز جمعه، بایدن به بیمارستان «آگوستا ویکتوریا» در قدس شرقی واهد رفت؛ این اولین سفر رئیس جمهور ایالات متحده به بخشی از خارج شهر قدیمی خواهد بود که اکثر ساکنان آن فلسطینی هستند.

پس از آن بایدن برای دیدار با «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به «بیت لحم» می‌رود و سپس به فرودگاه بن گوریون بازمی‌گردد تا از آن‌جا مستقیماً برای شرکت در نشست شورای همکاری خلیج‌فارس و دیدار با سران ریاض، به عربستان سعودی برود.

هفته گذشته نیز نخست‌وزیر پیشبرد امور رژیم صهیونیستی ضمن تشکر از رئیس‌جمهور آمریکا به خاطر تداوم حمایت‌های واشنگتن از تل‌آویو، گفته بود که مشتاقانه منتظر سفر بایدن به سرزمین‌های اشغالی است.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها