کشف گور جمعی؛ افشای جنایت رژیم صهیونیستی علیه سربازان مصری

کشف گور جمعی؛ افشای جنایت رژیم صهیونیستی علیه سربازان مصری
شنبه 18 تير 1401 - 11:51

یک مورخ اسرائیلی از جنایت جدید رژیم موقت صهیونیستی علیه هشتاد سرباز مصری که در جنگ ژوئن سال ۱۹۶۷ به قتل رسیده‌اند، پرده برداشت.

العالم ـ مصر

«آدم راز» مورخ اسرائیلی که در زمینه کشف غارت املاک اعراب در فاجعه سال ۱۹۴۸ و جنایت‌هایی جنگی رژیم اشغالگر متخصص است، از یک جنایت جدید این رژیم علیه سربازان مصری پرده برداشت.

وی با استناد به اسناد رسمی فاش کرد که ارتش رژیم اشغالگر یک جنایت فجیع علیه 80 سرباز مصری در نبردهایی که در ژوئن سال ۱۹۶۷ رخ داد، مرتکب شده است.

این مورخ اسرائیلی گفت که در جریان جنگ سال ۱۹۶۷ یک گروه از کماندوهای مصری در نزدیکی شهرک «نحشون» در مجاورت خط آتش‌بس سال ۱۹۴۸ هدف حمله قرار گرفت و تلفات و خسارت‌های زیادی به آن وارد شد و پس از اتمام عملیات نظامی، مسئولان این شهرک با کمک ارتش رژیم اشغالگر با استفاده از یک بولدوزر، کشته‌های مصری را در یک گور جمعی دفن کردند.

به نوشته روزنامه صهیونیستی هاآرتص، این مورخ اسرائیلی افزود که رژیم صهیونیستی طی ده‌ها سال گذشته از زمان جنگ سال ۱۹۶۷ تاکنون، بر این جنایت سرپوش گذاشته است.

وی با اشاره به اینکه ساکنان شهرک نحشون نیز از صحبت درباره این جنایت امتناع کرده‌اند، گفت که آن‌ها در اراضی این گورستان درختان بادام کاشته‌اند و پس از آن نیز مناطق توریستی در آنجا ایجاد شده است.

به نوشته روزنامه «رأی الیوم»، این مورخ اسرائیلی گفت که سربازان مصری روز دوم جنگ یعنی ششم ژوئن سال ۱۹۶۷ توسط ارتش رژیم صهیونیستی محاصره شده و پس از استفاده از گلوله‌های فسفری، ۲۵ سرباز در نتیجه آتش‌سوزی کشته شدند و دو روز پس از آن نیز ده‌ها سرباز مصری کشته شده و تعداد کشته‌ها به ۸۰ نفر رسید.

پربیننده ترین خبرها